Începând de miercuri seară, a fost deschisă circulaţia pietonală pe Podul Centenarului, urmând ca, de la începutul săptămânii viitoare, să se deschidă și circulația rutieră. Noua investiţie a determinat modificări în circulaţia pe străzile adiacente podului.

 

Lucrările la Podul Centenarului, noul pod construit peste Crișul Repede între strada Plevnei și strada Szigligeti Ede se află pe ultima sută de metri. Municipalitatea orădeană a decis ca, de miercuri seară, circulaţia pentru pietoni să fie deschisă, urmând ca, pentru maşini, să se dea drumul abia săptămâna viitoare.

În prealabil, comisia de circulație din cadrul Primăriei Oradea a aprobat modificările de circulație pe arterele adiacente noului pod, acestea urmând să intre în vigoare de săptămâna viitoare. Astfel, pe arterele de pe malul drept al Crișului se va circula după cum urmează: strada Academiei se va transforma în stradă cu dublu sens, prin desființarea locurilor de parcare pe ambele sensuri; strada Moscovei, între strada Academiei și strada Ady Endre, se va transforma în stradă cu dublu sens; strada Roman Ciorogariu, între strada Academiei și strada Nicolae Iorga, va deveni stradă cu dublu sens; strada Nicolae Iorga devine stradă cu dublu sens; strada Ady Endre, între Roman Ciorogariu și Szigligeti Ede, se transformă în stradă cu sens unic și se va circula dinspre Roman Ciorogariu înspre Szigligeti Ede; strada Dunărea, între strada Cometei și strada Mihai Eminescu, devine stradă cu dublu sens.

În ceea ce privește circulația pe arterele de pe malul stâng al Crișului: strada Principatelor Unite, de la Podul Centenarului până la strada Constructorilor, se transformă în stradă cu dublu sens; la intersecția străzii Constructorilor cu Principatelor Unite se va amenaja un sens giratoriu marcat pe carosabil; pe strada Plevnei se va schimba sensul de circulație și se va circula dinspre Podul Centenarului înspre strada Tudor Vladimirescu, cu prioritate față de strada Simion Ștefan.

Lucrările la Podul Centenarului au început anul acesta, la sfârșitul lunii ianuarie, fiind realizate de asocierea de firme SC Freyrom SA (lider) - SC Procons Group SRL - SC Electro Excel Green Consulting SRL - SC Aquacons SRL. Valoarea totală a investiţiei a fost de 11.343.150,89 lei fără TVA. Lungimea totală a podului este de 79,61 metri, iar lățimea de 18 metri.