Permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare vor fi trimise, prin curierat rapid, la domiciliul titularului documentului, în afară de Capitală şi de judeţul Ilfov, unde acest sistem va funcţiona la sfârşitului anului. În Bihor, sistemul funcţionează începând de ieri, astfel că toţi cei care şi-au depus documentele pentru eliberarea unui permis sau a unui certificat îşi vor primi documentele direct acasă.

Direcţia de Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunţat, miercuri, că aplicarea în România a directivelor comunitare privind forma şi conţinutul permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare a determinat înfiinţarea unui centru naţional de personalizare a acestor documente, creându-se condiţiile pentru achiziţionarea de servicii de curierat la domiciliu a documentelor. DRPCIV menţionează că serviciile de curierat rapid pentru livrarea permisului de conducere şi a certificatului de înmatriculare vor fi realizate de către Compania Naţională Poşta Română, pentru toate judeţele, începând de joi, iar pentru Bucureşti şi judeţul Ilfov, până la sfârşitul anului. "Fiecare persoană fizică sau juridică care se prezintă pentru obţinerea unui permis de conducere, preschimbarea unui permis de conducere sau eliberarea unui certificat de înmatriculare trebuie să ştie că, în termen de 15 zile de la data dovezii înlocuitoare, va primi la domiciliu documentul în original", arată DRPCIV, care precizează că, după acest termen, documentele se pot ridica de la serviciul public comunitar unde a fost depus dosarul. În cazul în care documentul nu se află la serviciul public comunitar, se va elibera un alt document fără achitarea contravalorii acestuia. Prin punerea în practică a acestui proiect, orice cetăţean, indiferent unde are domiciliul, nu mai depinde de programul de lucru al ghişeelor de eliberare a acestor documente şi nu mai este nevoit să se deplaseze la sediul serviciilor publice comunitare de regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor decât pentru depunerea dosarelor de programare la examinare, pentru preschimbare permis de conducere şi de eliberare a certificatului de înmatriculare. "Începând de azi, (n.r.ieri), permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare, care sunt confecţionate la Bucureşti, vor ajunge, prin intermediul Poştei Române, direct la domiciliul solicitanţilor. În cazul în care solicitantul nu va fi găsit la domiciliu, agentul poştal îi va lăsa o înştiinţare şi datele de contact. După zece zile, documentele care nu au fost înmânate deţinătorilor vor ajunge la sediul serviciului nostru, de unde vor putea fi ridicate. De menţionat este faptul că cetăţenii nu vor avea de achitat nicio taxă în plus", a precizat comisarul şef Alexandru Laza, şeful Serviciului Public Comunitar Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule.