În contextul aglomerației create în aceste zile în Sala Ghișeelor (Piramidă) de persoanele care solicită certificat fiscal pentru a se înscrie la programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”, Primăria Oradea reamintește că acest document se poate obține online și gratuit.

„Alegând varianta online, vei economisi timp, fiind scutit de cozi și un drum până la sediul instituției. Reamintim celor interesați că majoritatea serviciilor oferite de către Serviciul de Relații cu Publicul (Piramidă) se pot realiza în mod electronic  prin Ghișeul Online - platforma online de comunicare cu contribuabilii, respectiv prin Servicii și aplicații on-line pe site-ul Municipiului Oradea www.oradea.ro”, precizează municipalitatea orădeană.

Printre serviciile oferite prin această platformă este şi accesarea online a certificatului fiscal.

Pașii de urmat pentru a obține un certificat fiscal online sunt următorii:

Pasul 1. Accesați butonul Ghișeul Online în partea de sus a site-ului www.oradea.ro

Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de email primarie@oradea.ro. Modelul cererii îl puteți descărca de pe site-ul www.oradea.ro. După depunerea cererii veți primi pe e-mail parola pentru autentificare.

Pasul 2. Conectează-te la Ghișeul Online. Utilizând adresa de e-mail și parola primită te poți conecta pe Ghișeul Online.

Pasul 3. Alege Certificate atestare fiscală dintre serviciile oferite online.

Pasul 4. Completează/selectează datele pentru emiterea certificatului fiscal online.

Pasul 5. Descarcă certificatul de atestare fiscală. După generarea certificatului de atestare fiscală, acesta se poate descărca imediat pe un link oferit de platformă.

„E important de precizat faptul că certificatul fiscal se poate obține online numai dacă persoana care îl solicită are toate obligațiile achitate. Certificatul fiscal este semnat electronic de Municipiul Oradea prin CertSign. Totodată, e important de știut că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic. Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului și pierderea valabilității acestuia”, menţionează Primăria Oradea.

Certificatele de atestare fiscale obținute prin intermediul Ghișeului Online sunt disponibile spre descărcare oricând, în perioada de valabilitate a certificatului - apăsând „Descarcă certificat” pentru bunul/proprietatea respectivă.