Procesul informatizării aduce, pe lângă beneficii, multe provocări și riscul adâncirii inegalităților pentru persoanele care nu au competențe digitale și riscă să fie marginalizate.

„Punem un accent foarte pronunțat pe dobândirea de competențe digitale necesare șomerilor și încercăm să introducem aceste competențe în orice formă de formare profesională, fie el inspector de resurse sau bucătar. Suportul tehnic și partea de dotări ne depășesc, din păcate, dar se vor găsi soluții și pentru acestea”, a precizat Békési Csaba, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Bihor.

Acesta a prezentat în ședința lunară a Colegiului Prefectural o situație generală a instituției, cu date privind situația statistică, informații despre Platforma Puls, funcțională din 1 ianuarie 2025, detalii despre prestatorul casnic și proiectele implementate la nivelul agenției.

Prin intermediul platformei PULS, angajatorii au oportunitatea declarării în format digital a locurilor de muncă vacante, precum și a depunerii online a dosarelor de subvenționare a locurilor de muncă sau a celor depuse pe baza Legii Uceniciei sau a programelor de internship.

În prezent, 7.311 companii sunt înregistrate în platformă, cu acces la modulele de declarare a locurilor de muncă vacante, respectiv prime și subvenții, 1.123 firme fiind validate de funcționarii AJOFM Bihor pentru accesarea tuturor modulelor platformei.

„Trebuie să avem foarte mare grijă astfel încât, oferind instrumentele necesare digitalizării, să acordăm, în paralel, sprijin pentru posibilitatea dobândirii competențelor necesare pentru utilizarea acestei digitalizări. Deci identificăm această nevoie și riscul adâncirii excluziunii nu numai sociale, dar și digitale dacă aceste competențe nu sunt dobândite de utilizator”, a subliniat directorul AJOFM Bihor.