Pe strada Matei Corvin - În căutarea calităţii pierdute prosteşte, dar plătite regeşte
Încă de săptămâna trecută, primarul Ilie Bolojan soma firmele Drum Construct Pericei şi Trans Bitum să remedieze deficienţele la strada Matei Corvin, trecând sub tăcere gravele ilegalităţi sub umbra cărora s-a derulat acest contract.
Contractul de execuţie lucrări nr. 135.086 dintre Primăria Oradea şi asocierea SC Drum Construct şi SC Trans Bitum a fost semnat pe data 25 noiembrie 2009, preţul de execuţie convenit fiind de 5.341.811 lei, inclusiv TVA. Pe data de 2 decembrie 2009 se preda amplasamentul, urmând ca lucrările efective să înceapă abia pe data de 28 februarie. După mai multe verificări, Inspectoratul în Construcţii a constatat că drumul nu a fost dimensionat pentru trafic greu şi a solicitat reproiectarea. Noul proiect tehnic, pentru care s-au plătit peste 45.000 de lei din banii publici, a fost transmis Direcţiei Tehnice abia pe data de 17 mai 2010, iar valoarea de proiectare era cu 47% mai mare decât valoarea iniţială a contractului semnat. Procentul nu a fost ales întâmplător, era cu exact 3 procente mai mic decât procentul impus de legislaţie, care prevede că, dacă valorile lucrărilor suplimentare depăşesc 50%, ar trebui refăcută licitaţia. În aceste condiţii, Ilie Bolojan care semnase, la începutul lunii iunie 2010, o dispoziţie prin care limita, în mod expres, la maximum 15% majorările prin acte adiţionale la contractele de lucrări executate pe bani publici, aproba, pe data de 2 august 2010, lucrări suplimentare de 2.116.647 lei, fără TVA. Însă aceste aspecte au fost trecute sub tăcere, Ilie Bolojan încercând să distragă atenţia de la aceste probleme, invocând doar calitatea lucrărilor care lasă de dorit. Această toleranţă excesivă faţă de constructori a permis ca ieri executantul să revină pe Matei Corvin şi să înceapă să frezeze sute de metri de asfalt nou turnat. "La turnarea stratului de uzură în benzi longitudinale au apărut denivelări între benzi. De asemenea, o parte dintre capacele de cămin sunt sub nivelul stratului de uzură cu 1-2 cm, iar cele mai multe guri de scurgere sunt mai sus decât stratul de uzură", ne-a declarat Leontin Pătcăş, şef serviciu Drumuri şi Poduri. Termenul de remediere al deficienţelor este de două săptămâni.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.