În condiţiile în care anul trecut, mai bine de şase luni, strada Armatei Române a fost supusă unor grele încercări de modernizare, eşuate din cauza lipsei de coordonare a antreprenorilor angajaţi pe bani publici, sâmbătă, aici niciunul dintre angajaţii firmei constructoare nu s-a prezentat la lucru pentru a recupera timpul pierdut. În planul pe 2006 al municipalităţii orădene se prevedea ca tronsonul până la Cimitirul Municipal Oradea să fie realizat în trei luni, însă nici alte trei luni de graţie oferite nu au fost suficiente pentru antreprenori să execute măcar un sfert din porţiunea aflată în lucru. Cu toate acestea, muncitorii de la Construcţii Bihor, cei care au subcontractat lucrările de pe Armatei Române, nu prea s-au înghesuit întreaga săptămână trecută să grăbească finalizarea lucrărilor. Totuşi, dacă în timpul săptămânii, pe şantier se mai găseau doi-trei angajaţi care mai mişcau câte ceva pe şantierul deschis până la Pârâul Peţa, sâmbătă aici tronau doar utilajele abandonate. Mai mult, nici peste Peţa, pe strada Universităţii, un alt tronson care avea termen iniţial de predare tot vara anului trecut, activitatea nu era mai alertă, doar câţiva muncitori, chipurile, lucrau. Un nou termen avansat pentru redeschiderea Armatei Române este 10 aprilie a.c., iar în ceea ce priveşte strada Universităţii, şansele ca până la finele anului acest tronson să fie practicabil sunt minime. Ca şi cum anul 2006 nu ar fi fost suficient pentru miile de studenţi, riverani şi vizitatori ai Cimitirului Municipal să parcurgă sute de metri pe jos, în praf şi mizerie, municipalitatea s-a gândit să prelungească acest coşmar şi în acest an, în condiţiile în care şi-a propus să construiască un nou pod peste Peţa, care abia la sfârşitul anului ar trebui să fie gata.