Patru pasaje supraterane pentru fluidizarea traficului - Planuri mari cu centura
Traficul rutier în zona centurii Oradiei ar urma să se fluidizeze abia în anii următori, când pe acest tronson ocolitor al municipiului ar urma să se realizeze mai multe pasaje rutiere.
Drumurile naţionale care traversează Oradea sunt printre cele mai intens circulate din ţară, iar zecile de mii de autovehicule care trec pe aici sufocă municipiul. Recensământul circulaţiei demonstrează că DN Oradea-Cluj este tranzitat zilnic de 17.500 autoturisme, Oradea-Deva - de 13.000 maşini/zi, iar Oradea-Arad - de 9.500 de maşini pe/zi. Pentru a evita intrarea acestor maşini de-a lungul şi de-a latul oraşului se impune o centură ocolitoare eficientă, care să preia tot acest tranzit. Astfel, se doreşte implementarea mai multor proiecte. Primul vizează realizarea unui pasaj suprateran, spre Oşorhei, în lungime de 1,8 km, care să pornească din zona CET II şi să iasă la fostul Post de poliţie de lângă păduricea de pe Calea Clujului. Valoarea lucrărilor se ridică la 7-8 milioane euro, iar lucrările urmează să fie finanţate de CNADNR. Suprafaţa de teren care va fi afectată de această lucrare este de 55.000 mp, din care 5.000 mp reprezintă proprietatea privată a unor orădeni. În aceste zile se caută formule în vederea exproprierii lor, astfel ca lucrările să poată demara cât mai curând. Alte două pasaje supraterane ar putea fi finanţate din fonduri europene, fiecare în valoare de 5 milioane euro. Primul ar urma să se realizeze la ieşirea spre Sânmartin, iar al doilea, la intersecţia cu Calea Aradului. Cerere de finanţare a fost depusă la Agenţia de Dezvoltare Nord-Vest, iar săptămâna viitoare, municipalitatea orădeană ar trebui să primească răspuns. Dacă proiectele vor fi aprobate, anul viitor lucrările ar putea fi finalizate. În urma discuţiilor purtate cu CNADNR, se va reabilita şi partea de drum de la ieşirea din Oradea spre Nojorid. Cel de-al patrulea pasaj ar urma să elimine intersecţiile drumului de centură cu străzile Nojoridului, Apateului şi Ciheiului. Lucrările pasajului suprateran, evaluate la 1,5 milioane lei, ar urma să fie executate de către CNADNR, iar bretelele aferente, în valoare tot de 1,5 milioane lei, ar urma să fie executate din bugetul Primăriei Oradea. "În ceea ce priveşte ruta Nojoridului-Apateului-Ciheiului, cele trei intersecţii vor fi desfiinţate, urmând să se execute un pasaj suprateran care să facă legătura între oraş şi zona Grigorescu-Apateului. Primăria s-a angajat deja să aloce suma de 1,5 milioane euro pentru această zonă, de aproximativ 5,2 km. Lucrările vor fi finalizate până la sfârşitul lunii august a.c.", a precizat primarul Ilie Bolojan. Din păcate reabilitarea Podului Densuşianu este tergiversată de autorităţile centrale de câteva luni bune, circulaţia intensă din zonă desfăşurându-se cu dificultate în orele de vârf.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.