Conducerea OTL a anunţat ieri că a propus Primăriei Oradea ca, începând cu 1 mai, să fie majorate tarifele pentru transportul public în comun cu până la 20%. Astfel, călătorii orădeni vor plăti pentru o călătorie 2 lei, iar pentru un abonament, 60 de lei. Această povară pusă pe umerii călătorilor este justificată de creşterea TVA, a costurilor pentru combustibili şi a reducerii alocărilor de la bugetul local pentru abonamentele acordate gratuit diferitelor categorii sociale din municipiu. În schimb, regia de transport propune achiziţionarea unui sistem de E-tiketing, evaluat la 700.000 de euro.

Profitul net la OTL pe anul 2010 a fost de 80.000 de lei. Cu toată perioada de criză, au crescut veniturile cu 5%, numărul de bilete vândute a fost cu 2% mai mare, al abonamentelor, cu 14% mai mare, iar în cazul abonamentelor pentru elevi şi studenţi s-a înregistrat o creştere de 17%. O altă categorie de beneficiari ai transportului public în comun sunt cei 50.000 de pensionari, persoane cu dizabilităţi şi alte persoane beneficiare ale unor legi speciale. Pe fondul crizei financiare, Primăria Oradea a redus bugetul pentru subvenţionarea abonamentelor gratuite. Pe fondul acestor reduceri bugetare, a creşterii TVA-ului şi a majorării cheltuielilor pentru combustibil, conducerea OTL a propus Primăriei Oradea modificarea tarifelor pentru biletele de călătorie. Astfel, o călătorie va costa, începând cu 1 mai, 2 lei, iar un abonament care în prezent este 50 de lei va costa 60 de lei. "Trebuie să înţelegeţi că nu există nicio legătură între majorarea preţului la biletele şi abonamentele de călătorie şi salariile angajaţilor OTL", a declarat Csuzi Istvan, directorul OTL. În schimb, acesta a precizat că săptămâna viitoare va avea loc o nouă procedura de adjudecare a serviciului de E-ticketing, evaluat la 700.000 euro. Sistemul presupune ca utilizatorii mijloacelor de transport în comun să utilizeze o cartelă, care va trebui activată la fiecare urcare, iar cei de la OTL vor şti, în orice moment, unde şi la ce oră a urcat călătorul. Chiar dacă directorul OTL dă asigurări că nu vor exista scurgeri de date privind informaţiile cu caracter personal, teoretic acest sistem poate fi catalogat drept un sistem gen "Big-brother".

"Eliberarea cartelei se va face în baza unui contract cu beneficiarul, care îmi va furniza datele de identificare. Codul Fiscal îmi permite să deţin datele personale ale clineţilor. Însă baza de date cu aceste informaţii cu caracter personal nu va fi legată la internet", a încercat să-i liniştească pe cetăţeni Csuzi Istvan.