În Monitorul Oficial nr. 490/23.07.2007 a fost publicată Legea nr. 230 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, care intră în vigoare din data de 23 august 2007. Noul act normativ a introdus art. 28 care specifică că asociaţia poate intermedia servicii între furnizori şi proprietarii consumatori, în special cu privire la serviciile publice de utilităţi pe baza unor contracte de prestări de servicii sau de furnizare cu caracter individual. Pentru contractele de furnizare cu caracter individual, drepturile şi obligaţiile cu privire la serviciul furnizat aparţin, pe de o parte, furnizorului, iar de cealaltă parte, proprietarului. Potrivit alin. 2 al aceluiaşi articol, furnizorii se vor îndrepta pentru recuperarea debitelor împotriva proprietarilor restanţieri, iar prin alin. 3 se precizează că serviciul de intermediere din partea asociaţiei de proprietari constă în: repartizarea facturilor către proprietari prin lista de plată lunară, încasarea şi plata sumelor reprezentând contravaloarea consumului facturat, înştiinţarea furnizorului cu privire la debitori. Totodată, noua lege prevede următoarele: comitetul executiv adoptă decizii cu privire la stabilirea cuantumului salariilor, al indemnizaţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă. De asemenea, alin. 5 prevede: comitetul executiv poate decide şi asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoasră activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală. O altă modificare face referire la termenul de plată a cotelor de contribuţie, care creşte de la 15 la 20 zile. În plus, sumele încasate din aplicarea penalităţilor vor face obiectul fondului de penalităţi al asociaţiei şi se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor impuse asociaţiei de către terţi şi pentru cheltuielile cu reparaţiile asupra proprietăţii comune sau alte cheltuieli de natură administrativă. În art. 55 se prevede că exercitarea controlului asupra activităţii financiar-contabile din cadrul asociaţiilor de proprietari de către consiliile locale se va putea efectua şi din oficiu, în acest sens compartimentul de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Oradea urmează să realizeze un program, pentru ca în cursul unui an calendaristic să fie verificate toate asociaţiile de proprietari de pe raza municipiului Oradea. Pentru detalii privind modificările cuprinse în Legea nr. 230/2007, orice persoană interesată se poate adresa Compartimentului Îndrumare şi Control Asociaţii de Proprietari, etaj II, cam. 214, zilnic, între orele 8.00 - 12.00.