În conformitate cu prevederile OUG 102/2005 privind libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European şi a membrilor lor de familie, străinilor din această categorie care îşi exercită dreptul la libera circulaţie, la rezidenţă şi rezidenţă permanentă pe teritoriul României li se eliberează următoarele tipuri de documente: certificat de înregistrare - se eliberează cetăţenilor UE cu o rezidenţă mai mare de trei luni pe teritoriul naţional; carte de rezidenţă - se eliberează cetăţenilor statelor terţe, membri de familie ai cetăţenilor UE cu o rezidenţă mai mare de trei luni pe teritoriul naţional; carte de rezidenţă permanentă pentru cetăţenii UE - se eliberează cetăţenilor UE cărora li s-a acordat dreptul de rezidenţă permanentă; carte de rezidenţă permanentă pentru membrii de familie - se eliberează cetăţenilor statelor terţe, membri de familie ai cetăţenilor UE cărora li s-a acordat dreptul de rezidenţă permanentă. Documentele mai sus menţionate fac dovada identităţii posesorului şi atestă rezidenţa pe teritoriul României. Titularul unui document care atestă rezidenţa pe teritoriul României are obligaţia de a nu-l înstrăina, de a-l pezenta autorităţilor competente ori de câte ori i se solicită. Totodată se interzice darea, primirea sau solicitarea documentelor specificate drept garanţie pentru plata datoriilor sau în alte scopuri, iar orice modificare, adăugire sau menţiuni înscrise, altele decât cele prevăzute de lege, sunt interzise şi atrag nulitatea acestora.