Nou regulament pentru consilierii locali
Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Local Oradea, din 30 septembrie, se află un nou regulament de funcţionare şi organizare a legislativului local.
Astfel, executivul local are obligaţia să le înmâneze aleşilor din timp proiectele de şedinţă, adică cu o zi înainte de şedinţa de comisie. Sedinţele CLO rămân în continuare publice, totodată, alături de primar, viceprimari, consilieri, şi cetăţenii au drept de iniţiativă legislativă. Promovarea unui proiect de hotărâre se poate realiza cu semnăturile a 5% din populaţia cu drept de vot din Oradea. Totodată, calitatea de ales local este incompatibilă cu calitatea de angajat în aparatul de specialitate al Primăriei sau de manager, director, membru al Consiliului de administraţie al regiilor autonome. Aleşii care nu-şi vor depune la termen declaraţiile de avere sunt pasibili de amenzi între 100 şi 500 lei şi declanşarea procedurii de control a averilor. Prin Regulament se prevede că aleşilor li se va pune la dispoziţie şi o adresă de e-mail pe care să li se comunice materialele de şedinţă. La această adresă, cetăţenii vor avea posibilitatea şi să le facă sesizări. Deşi fiecărui consilier local i s-a pus la dispoziţie câte un laptop de ultimă generaţie, niciunul dintre ei nu a fost văzut la vreo şedinţă folosindu-l.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.