Municipalitatea orădeană lucrează la trei proiecte noi pe infrastructură, menite să ajute, în principal, la fluidizarea traficului. Astfel, se doreşte lărgirea traversării pe sub calea ferată din zona Matei Corvin, prelungirea drumului care leagă Oradea de Sântandrei şi realizarea unei legături suplimentare cu DN79 Oradea – Arad.

 

Primul proiect vizează lărgirea traversării pe sub calea ferată din zona Matei Corvin, de la două, la patru benzi. În acest moment, înălțimea pasajului este puțin peste 4 metri, iar Primăria vrea să îl înalțe la 5 metri, pentru a nu mai exista restricții pentru tiruri. Se lucrează deja la studiul de fezabilitate, iar municipalitatea speră să îl finalizeze în trei luni, în primăvară să obțină documentația de la CFR, iar anul viitor să înceapă lucrarea. Valoarea proiectului va fi puțin peste un milion de euro. Conform aceleiași surse, pentru realizarea lucrării se vor face și exproprieri, dar doar de terenuri. 

Al doilea proiect de investiții vizează prelungirea drumului care leagă Oradea de Sântandrei – etapa a II-a. La intersecția dintre Centura Oradea și strada Cazaban există o trecere peste calea ferată, la intrare pe drumul nou de legătură executat cu comuna Sântandrei. Primăria vrea ca drumul de legătură să se lege cu orașul, fără să mai traverseze calea ferată sau centura.

Potrivit primarului Ilie Bolojan, din girația de după trecerea de cale ferată se propune executarea unui drum nou de 973 metri, care să se apropie de zona malului Crișului Repede, „să treacă pe sub cele două linii de cale ferată, cu un pasaj pe sub acel rambleu, să treacă apoi pe sub șoseaua de centură în zona străzii Podului tot cu un pasaj pe sub rambleu și să iasă în Cazaban prin spatele benzinăriei OMV și pe lângă actuala Piață Ioșia, cu o bretea pentru cei care doresc să vireze dreapta pe centură, ca să nu aglomereze girația din zona Cazaban și cu altă bretea pentru cei care doresc să intre în oraș și să vireze stânga”. Cele două pasaje subterane vor avea o lungime de 32 de metri, respectiv 34 metri și o înălțime de 3,5 m, fiind destinate doar traficului ușor. Proiectul este momentan în lucru, urmând ca în primăvară, după obținerea tuturor avizelor, să fie finalizat studiul de fezabilitate. Pentru realizarea lui, Primăria Oradea vrea să găsească o sursă de finanțare europeană împreună cu comuna Sântandrei, iar dacă nu se va reuși, atunci lucrările se vor face din bugetele proprii.

Al treilea proiect de infrastructură vizează realizarea unei legături suplimentare cu DN79 Oradea - Arad, în zona aeroportului și șoselei de centură, strada Ogorului, de la girația care este situată la ieșirea pe centură, lângă Cimitirul Rulikowski și Cartierul Europa. Actualul drum, care duce la piața de vechituri, va continua pe lângă piață, scopul fiind de a se lega cu drumul din spatele centrului comercial Era Shopping Park, care face legătura directă cu Oradea-Arad. Drumul va fi acoperit în zona culoarului de aterizare al aeroportului, la o distanță de aproximativ 700 metri de capătul pistei de aterizare, acoperit cu instalație de protecție pentru lumini, care să nu permită farurilor de la mașini să interfereze cu instalația de semnalizare a aeroportului.