Raliul Carpaţi Retro, ediţia a XIX-a, s-a desfășurat pentru prima dată în Bihor în weekend. La startul de vineri, din parcul 1 Decembrie din Oradea, s-au aliniat 47 de echipaje venite din toată ţara. Din cele 41 de echipaje care au finalizat concursul cei mai buni s-au dovedit a fi Mihai și Mihaela Hatisi care au condus un Ford Capri mk1.

Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de existenţă a Retromobil Club România, în Bihor s-a organizat Raliul Carpaţi Retro, aflat la cea de-a XIX-a ediţie. Membrii clubului Retromobil România au venit din toate colţurile ţării pentru a participa la competiţie. „Traseul va atinge zone din Valea Ierului şi din Roşia. Concursul cuprinde cinci etape, fiecare etapă având timpi prestabiliţi şi probe speciale”, sublinia vineri Otto Rencsik, preşedintele Retromobil Club România, filiala Bihor. Concurenţii s-au deplasat pe traseul Săcuieni-Marghita-Otomani-Sălacea-Săcuieni-Sâniob-Cauaceu-Cetariu-Oradea.

Primul automobil care a dat startul competiţiei a fost un Peugeot 210 Torpedo fabricat în anul 1929 condus de un orădean care a adus maşina acum şase luni direct de la Paris. O altă maşină aşteptată de orădeni a fost o Volga M21 din 1968. „Când am cumpărat maşina era într-o stare jalnică şi împreună cu prietenul meu am recondiţionat-o şi am făcut-o să arate cum arată astăzi”, spunea orădeanul cu numărul 6 în concurs, proprietar al maşinii.

Veteran al competiţiilor de profil a fost un Porsche 924 fabricat în 1982. Proprietarul maşinii este din Târgovişte şi alături de copilot - fiica de 17 ani, participă şi la cea de-a XIX-a ediţie a Raliului Carpaţi Retro. „Suntem membrii Retromobil şi participăm regulat la competiţii de acest gen. Am participat şi la prima ediţie din 2015“, spune concurentul.

Concursul nu a fost ușor, la final ajungând doar 21 de automobile. La general, cel mai bun a fost echipajul compus din Mihai și Mihaela Hatisi (pilot-copilot) care au condus un Ford Capri mk1. Ei au fost urmați de Ionuț Casuneanu (pilot) și Cornel Socariciu (copilot) care au condus un Volkswagen 1302 S din 1972 și perechea Laszlo Robert (pilot) și Ovidiu Gherman (copilot) care au condus un Fiat 124 Spider din 1979.

Atât vineri cât și sâmbătă, orădenii au admirat îndeaproape fiecare model participant la competiţie. Atât cei mari, cât şi cei mici s-au bucurat de spectacolul oferit de maşinile de colecţie, care trebuie să aibă minim 30 de ani pentru a fi numite retro. Unii se gândesc să participe şi la competiţiile viitoare. „Am şi eu o maşină veche acasă pe care mă gândesc să  orecondiuţionez”, spunea un spectator.

Paul LELEA/Vasilică ICHIM