Luni s-a încheiat perioada de depunere în SEAP a ofertelor pentru proiectarea şi execuţia celor trei loturi în care a fost împărţit tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania. Pentru Secţiunea 3 C, cuprinsă între Suplacu de Barcău şi Borș, cu o lungime de aproximativ 60 de km, au fost depuse nu mai puţin de 19 oferte, printre firmele interesate numărându-se şi două din Bihor.

 

Trameco şi Drumuri Bihor, printre ofertanţi

Potrivit unui comunicat de presă transmis luni de CNAIR, pentru Lotul 1 (subsecțiunea 3C1), Suplacu de Barcău - Chiribiș, cu o lungime de 26,35 km şi o valoare estimată a lucrărilor de peste 370 milioane lei, fără TVA, au fost depuse cinci oferte, una dintre ele venind din partea unei asocieri de firme  din care fac parte şi societăţile bihorene Trameco şi Drumuri Bihor. Astfel, este vorba despre Asocierea Construcţii SA - Hidroelektra Niskogradnja DD; Nurol Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi; Asocierea Olivieri Construttori SRL - Impresa di Construzioni Ing. E Mantovani S.p.a - De Sanctis Construzioni S.p.A.; Asocierea Trameco SA - Vahostav Sk, a.s. Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL; Viaroad SRL.

Cât priveşte Lotul 2 (subsecțiunea 3C2): Chiribiș - Biharia, cu o lungime de 28,55 km şi o valoare estimată a lucrărilor de aproape 455 milioane lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția acestuia au fost depuse 7 oferte, fiind vorba despre Asocierea Construcţii SA - Hidroelektra Niskogradnja DD;

Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Tancrad SRL; Nurol Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi; SBI International Holdings AG,  Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL; Asocierea Strabag SRL - Straco Grup SRL; Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK, a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL. Durata contractului pentru Loturile 1 și 2 este de 84 de luni, dintre care 6 luni reprezintă perioada de proiectare, 18 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Pentru cel de-al treilea lot (subsecțiunea 3C3), cuprins între Biharia - Borș, cu o lungime de doar 5,35 km şi o valoare estimată a lucrărilor de 159 milioane lei, fără TVA , au fost depuse 7 oferte, şi anume Antrepriza de Reparaţii şi lucrări ARL Cluj SA; Asocierea Construcţii SA - Hidroelektra Niskogradnja DD; Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS - Tancrad SRL; SBI International Holdings AG; Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL; Tirrena Scavi S.p.A. şi

Asocierea Trameco SA - Vahostav SK, a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL. Pentru Lotul 3 durata contractului este de 79 de luni, împărţite astfel: 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. „Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție ofertată de operatorul economic desemnat câștigător”, se precizează în comunicatul CNAIR.

 

Urmează evaluarea ofertelor

În perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor, urmând a fi respectate termenele și etapele procedurale, conform legislației în vigoare. De menţionat că lotul 1, pe porţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiș, cu o lungime de 26,35 km, începe în zona localității Marca, traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, calea ferată Tăuteu-Marghita şi intersectează DJ 191A (Chiribiș-Tăuteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita. Traseul va continua în câmpie, până în localitatea Sînlazăr. Lotul 2, Chiribiş - Biharia, cu o lungime de 28,55 km, începe din Sînlazăr continuă într-o zonă de câmpie, cuprinsă între localitățile Mișca și Chislaz, apoi la sud de Pocluşa de Barcău, trece prin zona Fegernic, după care continuă spre graniţa cu Ungaria, până în Biharia. Pentru realizarea lotului 2, DN 19E Chiribiş-Sălard-Biharia a fost deviat în lungul autostrăzii pe o lungime de 4,2 km.

Lotul 3, pe porţiunea Biharia - Borș, are o lungime de 5,35 km şi începe în zona localității Biharia, tranzitează zona de câmpie dintre localitățile Biharia, Satu Nou și granița cu Ungaria. Traseul intersectează DN 19 (Oradea-Satu Mare), prin nordul localității Biharia, unde este prevăzut un nod rutier cu 5 bretele rutiere și 3 pasaje. În apropierea acestui nod rutier se află calea ferată Oradea-Satu Mare. Acest lot încheie traseul autostrăzii Brașov-Cluj-Borș.