La o lună de la rezilierea contractului cu CCCF Timişoara - DN 76 Oradea - Beiuş, tot fără constructor
Deşi a trecut mai bine de o lună de când şeful CNADNR, Narcis Neaga, prezent în Bihor, declara că va fi reziliat contractul cu firma care execută lucrările pe DN 76, tronsonul Oradea - Beiuş, pe motiv că din luna octombrie şi până în mai lucrările au avansat cu doar 0,7%, urmând să fie organizată o altă licitaţie, până în momentul de faţă CNADNR nu a desemnat o altă firmă, situaţia fiind la fel de disperată şi în coadă de peşte.
Tronsonul DN 76, Oradea - Beiuş - Vârfurile, este împărţit în trei contracte, după cum urmează: Vârfurile - Ştei, km 69+350 - km 102+660, face obiectul contractului 5R12, având ca antreprenor pe Construct Mod.
Conform informaţiilor furnizate de CNADNR, stadiul fizic al lucrărilor efectuate pe acest perimetru este de 45,19%, iar termenul estimat pentru finalizare este august 2016. Tronsonul Ştei-Beiuş, km 102+660 - km 133+660, este executat în baza contractului 5R13, Ştei - Beiuş, de către Asocierea Azvi - Azcale, stadiul fizic al lucrărilor fiind de 28,33%, iar termenul estimat de finalizare, iulie 2016.
Cea mai proastă situaţie se înregistrează însă pe tronsonul Beiuş - Oradea, km 133+660 - km 184+390, contractul cu nr. 5R14 fiind încheiat la momentul respectiv cu Asocierea SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara/CO.GE.FA S.p.A/S.IM.CO, aflat într-un stadiu fizic de doar 4,46%.
"Din cauza slabei mobilizări, a situaţiei precare şi a faptului că antreprenorul nu a putut susţine din punct de vedere financiar execuţia lucrărilor, CNADNR SA a reziliat Contractul 5R14, Beiuş - Oradea, km 133+660 - km 184+390, în data de 25.05.2015. Până în prezent, CNADNR SA nu a desemnat o altă firmă pentru execuţia lucrărilor aferente tronsonului Beiuş - Oradea", informează CNADNR într-un răspuns la o cerere de informaţii. Asta în ciuda faptului că şeful instituţiei, Narcis Neaga, declara la Oradea, în 11 mai, că "documentaţia pentru noua licitaţie ar urma să fie gata în 10 zile, pentru a putea fi publicată pe SEAP, iar în 21 de zile se aşteaptă cererile de oferte". Tot atunci şeful CNADNR anunţa că, în acest caz, se va merge pe altă soluţie tehnică, şi anume reciclarea asfaltului, cu 1 km/zi, astfel încât calea de rulare să poată fi gata până în toamnă. Care toamnă nu s-a mai precizat, pentru că asta care urmează sigur nu o fi câtă vreme nu s-a mişcat niciun deget nici măcar pentru organizarea licitaţiei...
"Nu mai interesează pe nimeni"
Între timp cei care sunt nevoiţi să parcurgă acest drum au ajuns din nou în pragul disperării, considerându-se uitaţi de lume. Pe o reţea de socializare, oamenii se întreabă, pe bună dreptate, de ce nimeni nu mai furnizează nicio informaţie despre situaţia de pe DN76 şi ce ar mai putea fi făcut pentru a scoate autorităţile din amorţeală. "Din păcate şi cu mare regret constatăm că nimeni din presă (televiziuni, radio, presa scrisă) nu mai prezintă niciun fel de informaţii despre DN76 şi ce se întâmplă pe acest drum. Orice articol sau informaţie ar putea avea impact asupra politicienilor şi celor în drept să facă ceva pentru acest drum, care probabil nu mai interesează pe nimeni. Asta e, nu mai interesează pe nimeni... din păcate", se resemnează unul dintre cei afectaţi într-o postare din 18 iunie. Totuşi, un altul consideră că poate un nou miting de protest, care să nu presupună doar stat pe loc, ci chiar blocarea traficului timp de câteva ore, ar putea fi o soluţie pentru a grăbi oarecum lucrurile sau procedurile de organizare a licitaţiei pentru desemnarea noului constructor.
VK ai postat un comentariu pe care doar tu îl înţelegi . Fii mai explicit şi mai curajos . Da ţi şi numele te rugăm şi spune ne după grădiniţă ai mai găsit şi scoala ? Eşti doar un complexat invidios iar afirmaţiile din comentariu s -ar putea sa te aducă în instanţă - rămâne doar o chestiune de timp .
trebuie blocat accesul in Beius . Măcar câteva ore. Un protest inedit pentru Romania.
Singura soluție este blocarea drumului timp de 24 ore. Sa vedem dacă au curajul sa ne ignore ....Noi beiușenii am ajuns la capătul răbdării.
domnilor ! cum sa se termine drumul acesta ca nu se pot impaca la cine sa imparta spaga.firma de la Timisoara A SUBCONTRACTAT lucrarile cu firme spagare.hotii si afaceristii pe criterii politice conduc aceste lucrari.nu-i satura DRACU de furat.de ce nu face nimeni o verificare unde se duc banii, ce fel de firme sunt cu ce masini lucreaza (unde se platesc taxele de drum si asigurarile) ca la TOTORENI se fac parcuri auto si distrug drumurile cu atelaje grele. nimeni nu ia nici o masura.primaria Tarcaia doarme? sau sunt complici. penalul cu parc auto credeti ca se lasa usor de inselat?