La fiecare chioşc călătorii vor fi traşi în poză - Cu cipul pe linile OTL
Începând cu 1 iulie a.c., conducerea OTL va implementa sistemul de E-Ticketing prin care vechile bilete de hârtie vor fi înlocuite cu carduri cipate, care vor înregistra informaţii despre călător. Într-o primă etapă vor fi eliberate 100.000 de astfel de carduri gratuite, iar în ce priveşte majorările pentru călătoria cu mijloacele de transport în comun, acest lucru se va face după o regândire diferenţiată a abonamentelor.
Implementarea sistemului de E-Ticketing este o premieră în România, ţinând cont de performanţa acestuia. Astfel, cu excepţia celor 10 Siemnes-uri, celelalte 63 garnituri de tramvai, respectiv 75 autobuze, au fost dotate cu validatoare de carduri. De asemenea, la toate chioşcurile OTL vor fi montate sisteme de fotografiere a călătorilor în vederea eliberării de carduri. În plus, conducerea OTL se pregăteşte să ofere gratuit 100.000 de carduri, după care, ele se vor elibera contra cost. Acestea vor fi de două feluri, nominale, care vor avea un cod de identificare şi vor funcţiona ca şi abonamente. De asemenea, vor exista şi carduri nenominale, "portofel electronic" care vor înlocui biletele de tramvai. Acestea vor funcţiona după sistem pre-pay în sensul că orădeanul îşi va achiziţiona înainte de a urca pe tramvai un card încărcat cu minim 10 lei, echivalentul a cinci călătorii. Noile abonamente vor avea şi ele o altă structură. "La urcarea în tramvai călătorul nu trebuie decât să apropie cardul de cititor şi acesta este validat. În cazul în care călătoreşte pe baza unui "portofel electronic" apasă tasta "plus" şi i se validează un bilet. Dacă e vorba de o familie sau un grup care circulă împreună acesta poate valida mai multe bilete apăsând de mai multe ori aceeaşi tastă", a povestit Melinda Păunescu, directorul de dezvoltare al firmei Radcom, care a implementat la Oradea sistemul E-Ticketing. Dacă până acum, călătorii plăteau un abonament pe toate mijloacele de transport în comun, în timp, se vor stabili tarife diferenţiate în funcţie de traseul călătorului. Directorul OTL, ţine să-i asigure pe cei 50.000 de pensionari că facilităţile pentru ei se vor păstra. "În prima etapă nu vom modifica sistemul tarifar, abia în a doua etapă vom personaliza abonamentele", a precizat Csuzi Istvan, directorul OTL. Implemtarea sistemului nou va începe cu 1 iulie, iar în paralel, cel puţin 6 luni se va folosi şi vechiul sistem de bilete de călătorie sau abonament. Valoarea investiţiei în acest sistem E-Ticketing este de 422.000 euro, plus TVA. Sistemul presupune achiziţionarea de validatoareale de card, echipamentele mobile destinate controlorilor, echipamentele din chioşcuri, soft-urile necesare şi primele 100.000 de carduri. Termenul de garanţie oferite este de 12 ani.
Nu inteleg de ce e nevoie sa validezi ABONAMENTUL in mijloacele de transport, din moment ce esti introdus in baza de date in momentul in care faci plata abonamentului pe un anumit interval.Atunci care e diferenta intre abonament si bilet daca la urcare ambele trebuiesc validate?sau si pe abonament sa inteleg ca am calatorii limitate?
incet incet ne obijnuim cu cipurile si nu mai e decat un pas pana la punerea lui sub piele, ca si la caine sau cai. hahaha
cu un soft bun se pot incarca cardurile respective. profitul ??
Dna/dra care a semnat articolul, ar trebui sa revizuiti macar titlul. E batator la ochi.
AVEM NOI SIMPLI ORADEANI BANI PENTRU ACESTE NOUTATI EUROPENE ?? ADICA SA-I PLATESC INAINTE INCA TREI CALATORII, PE UN CARD?? MA DUC SI VIN DE LA PIATA ACASA SI RESTUL DE TREI CALATORII LE LAS IN CUSTODIA LOR ?? ADICA SA CUMPAR CUM AR VENI ACUM DOUA BILETE SI JUMATATE !! DE CE ?/
care este pretul unui card,pt.ca,abonamentul este oricum destul de scump?!
care este pretul unui card,pt.ca,abonamentul este oricum destul de scump?!
In loc sa suplimenteze linia 2 care circula foarte slab...arunca bani aiurea!