În timp ce tronsonul II de pe Parâul Andona este pe punctul de a fi asfaltat şi marcat ca atare pentru parcări, de ieri, şi primul tronson, dinspre Peţa spre podul de pe strada Nojoridului a fost şi el predat constructorului.

Pârâul Adona s-a aflat, în ultimul, an cuprins într-un amplu program de intubare prin grija Administraţiei Bazinale de Ape Crişuri. Printr-o finanţare POS Mediu, în valoare de 17 milioane lei, firma Repcon a realizat o casetare de 1.409 m de tronson pe pârâul Adona, respectiv 616 m de lucrări de consolidare realizate cu elemente de tip fagure. Tronsonul nou casetat a fost predat, în aprilie, municipalităţii orădene pentru realizarea infrastructurii rutiere. Lucrările sunt prevăzute să se execute în patru etape, fiecare corespunzătoare unui tronson al pârâului: etapa I - de la Aleea Salca la podul de pe strada Nojoridului; etapa a II-a - de la podul de pe str. Nojoridului până pe strada nou creată, care face legătura cu str. Gh. Asachi; etapa Adona III - de la str. Gh. Asachi până la podul de pe str. Leonardo da Vinci, care se reface în aceste zile; etapa Adona IV - de la acest pod reabilitat până la centură. Primul tronson în lucru este cel din etapa a II-a, de la podul de pe Nojoridului. Lucrările care au ca termen de execuţie 3 luni sunt finalizate în proporţie de 85%, termenul de predare fiind 24 iulie. Proiectul prevede realizarea infrastructurii rutiere pe o lungime de 225 m şi a 133 de locuri de parcare. Valoarea investiţiei se ridică la 1,65 milioane lei. Până ieri fusese turnat stratul de agregat stabilizat, urmând să fie turnat şi asfaltul. O altă problemă o reprezintă reţelele care trebuie coborâte de la podul de la Nojoridului, respectiv dinspre Gh. Asachi. "În ce priveşte primul tronson de la Peţa spre podul Nojoridului, azi (n.r. - ieri) am început lucrările. Termenul de execuţie este şi în acest caz tot de trei luni. Singurele probleme sunt cu coborârea reţelelor de la podul de pe strada Nojoridului", ne-a declarat Alin Mihai, şef lucrări.