Naţional TV a încheiat anul 2018 pe locul 6, în ierarhia privind audienţa generală TV, întocmită în prima zi a noului an de către Institutul american Kantar Media, unicul furnizor de astfel de date pentru România.

 

Comparativ cu anul 2017, televiziunea patronată de fraţii Viorel şi Ioan Micula a urcat o poziţie în acest clasament, înregistrând o medie de 109.000 telespectatori pentru fiecare minut al anului recent încheiat. Asemeni şi anilor anteriori, Naţional TV s-a aflat înaintea principalului post public de televiziune, TVR 1, dar şi a altor televiziuni importante, precum Prima TV, Antena Stars, Realitatea TV, TVR 2, B1 TV, DigiSport 1 sau Digi 24, în topul care a cuprins 64 de canale TV, introduse în măsurători. Primele cinci locuri sunt ocupate, în ordine, de PRO TV, Antena 1, Kanal D, România TV şi Antena 3.

În prime-time (intervalul orar 19.00- 23.00), Naţional TV şi-a consolidat poziţia ocupată în 2017 şi 2016, locul 6, având o medie de 364.000 de telespectatori pe minut, cu 14 mii mai multi faţă de anul anterior. Comparând datele de audienţă, numărul persoanelor care au ales să urmărească programele de seară ale Naţional TV a fost, în fiecare minut, în medie, cu 114 mii mai mare decât a postului Prima TV, cu 121 de mii faţă de TVR 1 şi cu 198 de mii decât Antena Stars, ocupantele următoarelor trei locuri în acest clasament. Primele cinci în ierarhie sunt, şi în acest caz, PRO TV, Antena 1, Kanal D, România TV şi Antena 3.

Un la fel de important studiu al specialiştilor în cercetare de la Kantar Media relevă faptul că, în cazul populaţiei tinere şi adulte (grupa de vârstă 18-49 de ani), provenită din mediul urban, ascensiunea Naţional TV, în prime-time, a fost şi mai mare. Televiziunea cu sediul social in Oradea şi punctul de lucru la Bucureşti a urcat faţă de 2017, încă două poziţii, până pe locul patru, întrecând inclusiv Antena 3 şi România TV, ultima coborând, în cazul acestui segment de public, până pe locul 9(!), faţă de pozitia a cincea, pe care s-a aflat în anul precedent. Inaintea Naţional TV, s-au clasat doar PRO TV, Antena 1 şi Kanal D, poziţia a patra ocupată însemnând cea mai mare performanţă atinsă de televiziunea fraţilor Micula, în cei 15 ani de la înfiinţare, sărbătoriţi pe 6 octombrie anul trecut. Plusul mare pe publicul comercial a fost posibil şi ca urmare a faptului ca Naţional TV s-a remarcat în toamnă, dar nu numai, cu o serie de filme de succes care au atras audienţă sporită, cum ar fi producţii cu Piedone, American Ninja, Regatul interzis, Al cincilea element, Contele de Monte Cristo, A şasea zi, Războiul dronelor, Gustul răzbunării, Răzbunarea mercenarului, După gratii etc. Celelalte importante televiziuni care au ocupat locuri în faţă pe segmentul de public comercial sunt Prima TV (locul 5), TVR 1 (6), Digisport 1 (7), Antena 3 (8) şi România TV (9).

Filmele seriale şi artistice, emisiunea de divertisment „Opriţi Timpul!” (difuzată în fiecare duminică, începând cu ora 13.00, prezentatoare Corina Chiriac), Ştirile Naţional TV (zilnic, de la ora 18.30), precum şi emisiunea-dezbatere „Miezul problemei” (joi şi vineri, de la 17.15, moderator Denis Ciulinaru şi invitat permanent prof. Mircea Coşea), s-au numărat printre programele cele mai urmărite de telespectatori şi în 2018.

La rândul său, Favorit TV a încheiat întrecerea generală pe locul 25 din cele 64 măsurate, (în prime-time, locul 24), în urcare câte un loc, pe fiecare segment de public, faţă de anul 2017.

Institutul american Kantar Media Audiences este, din 2012 până în 2023, furnizorul unic al serviciului de măsurare a audienţelor în România, pentru peste 60 de posturi de televiziune. Universul cercetării şi studierii audienţelor de televiziune este reprezentativ pentru un număr de peste 7 milioane de gospodării private din România, luându-se în calcul un eşantion brut mai mare de 1.300 de case. Reprezentanţii institutului susţineau, în momentul câştigării licitaţiei pentru România, că datele sunt corecte şi că, în felul acesta, pot fi „surprinse diversele obiceiuri de vizionare ale tuturor românilor, indiferent de datele demografi ce (sex, vârstă, mărimea gospodăriei, prezenţa copiilor) sau geografi ce (regiune, mărimea localităţii), inclusiv tipul de recepţie (cablu, digital, satelit) sau numărul televizoarelor din casă”.

 

Foto: Constantin MORCOŞANU