Firmele orădene angajate de către Primăria Oradea continuă să demonstreze că pe bani publici îşi permit să execute lucrări de proastă calitate, fără însă ca beneficiarii investiţiilor să îi sancţioneze. În primăvară, executivul orădean a angajat mai multe firme în vederea executării unor lucrări de reabilitare a opt străzi, alocând de la bugetul local 11.572.799 lei. Însă, mai toţi constructorii au încercat, într-un fel sau altul, să tragă foloase de pe urma acestor contracte, fără să le pese de calitatea lucrărilor ce trebuia executate.

În urma licitaţiilor ţinute, patru străzi, T. Aman, Apateului, Eftimie Murgu şi E. Ferenc, au fost adjudecate de către firma Drumuri Bihor, iar lucrările de pe străzile R. Kalman şi Seleuşului au revenit firmei Trameco, ambele firme avându-l acţionar pe cunoscutul om de afaceri Beniamin Rus. Reabilitarea străzii Munteniei a căzut în sarcina firmei Colloseum, iar Gutemberg, unei alte controversate firme, Construct Mod. Chiar dacă mai toate aceste firme au dovedit în repetate rânduri că nu se ridică la nivelul pretenţiilor calitative impuse de prevederile tehnice, municipalitatea a continuat să acorde acestor constructori, pe lângă încrederea ei, şi contracte grele pe banii publici. Ultimele controale efectuate pe cele opt străzi au scos la iveală o serie de deficienţe. Pe strada Eftimie Murgu, acolo unde SC Drumuri Bihor a lucrat întreaga vară, Inspectoratul Judeţean în Construcţii Bihor a constatat că nu sunt respectate pantele de scurgere ale apelor pluviale, adiacente părţii carosabile, neexistând detalii de execuţie pentru realizarea acceselor din stradă în incinte. În urma neregulilor constatate, SC Drumuri Bihor a fost sancţionată şi i s-a impus în vedere refacerea lucrărilor prost executate. SC Drumuri Bihor a executat şi lucrările de pe strada T. Aman. Aici, în urma controalelor efectuate de specialişti, s-a constatat că fundaţia părţii carosabile din piatră spartă nu era compactată şi nici nu era adusă la cota prevăzută în proiect. Şi în acest caz, s-a dispus oprirea lucrărilor şi remedierea deficienţelor conform proiectului şi a reglementărilor tehnice. Nici strada Apateului nu a scăpat de lipsa de profesionalism a angajaţilor SC Drumuri Bihor. Aici, angajaţii Primăriei Oradea au constatat că, după asfaltare, toate capacele de canal sunt mai jos decât cota prevăzută. Cu toate că SC Drumuri Bihor nu a fost în măsură să execute lucrările cum trebuie, conducerea Primăriei nu a avut nicio obiecţie în a vira firmei, pentru cele trei străzi, 3,3 milioane lei, la care se mai adaugă aproximativ 1 milion lei pentru cea de-a patra lucrare executată pe E. Ferenc.
Nici cealaltă firmă a concernului Rus, Trameco, nu a scăpat de criticile experţilor, aici lucrările întârziind mult mai mult decât era prevăzut. O altă stradă executată sub semnul lucrărilor de mântuială este Gutemberg. În urma controalelor efectuate s-au constatat denivelări ale stratului de balast stabilizat peste limita admisă, iar capacele căminelor şi a gurilor de scurgere nu sunt poziţionate la cotă. De asemenea, nu a fost soluţionată, înainte de asfaltare, problema canalizării pluviale. Aici responsabili de execuţia proastă a lucrărilor este Construct Mod, care a încasat de la bugetul local 1.435.691 lei.