Directorul adjunct al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, Sorin Iacob, a susținut marți, 24 aprilie, o conferință de presă cu privire la nivelul taxelor și impozitelor pentru anul 2019.

 

„Codul fiscal spune că atunci când în anii precedenți avem de-a face cu o inflație pozitivă, în anul curent vom actualiza nivelul impozitelor și taxelor locale cu indicele de inflație comunicat de Ministerul Finanțelor. Indicele comunicat pe 2018 a fost de 1,34%. Prin urmare, am realizat și noi indexarea cu acest indice de inflație, dar doar a impozitelor și taxelor în sumă fixă. În acest sens, am pregătit un proiect de hotărâre pentru a fi aprobat în ședința Consiliului Local de joi, 26 aprilie. La suma rămasă vom aplica inflația, iar impozitele pentru anul urmăror vor rămâne la același nivel cu cel de anul acesta, deci nu vor fi modificări în ceea ce privește cuantumul impozitelor”, a spus directorul Sorin Iacob, în deschiderea conferinței.

Astfel, proiectul de hotărâre privind taxele și impozitele pe anul 2019 nu are mari modificări față de anul acesta, în sensul că indexarea impozitelor cu 1,34% nu va duce la o creștere a nivelului impozitelor și taxelor pentru anul viitor, dat fiind faptul că pentru anul 2018 s-au majorat impozitele și taxele locale cu 20%, iar în 2019 se va diminua această majorare cu inflația de 1,34%.

Singura modificare care se regăsește în proiectul de hotărâre privind impozitele și taxele pentru anul 2019 privește cotele de bonificație și modul de acordare a acestora.

Astfel, s-a modificat cuantumul bonificației de la 5% pentru persoane fizice și juridice în 2018 la 4% și 8% pentru anul 2019, respectiv: 4% pentru persoanele care achită impozitele și taxele prin metodele convenționale de plată (ghișeu, poștă, CEC, ordin de plată etc) și 8% pentru persoanele care achită impozitele și taxele online prin www.ghiseul.ro  și pe www.oradea.ro.

„Într-adevăr am avut o evoluție crescătoare a modului de plată online, ne bucurăm de acest fapt și dorim să încurajăm în continuare mijloacele moderne de plată. Dorim să continuăm campania ”Plătește online!” și să dezvoltăm această interacțiune dintre cetățean și administrația locală și prin implementarea unor sisteme de informare prin SMS. Cetățeanul pe baza unui accept de comunicare electronică va primi prin SMS informații cu privire la orice modificare care s-a realizat în masa sa patrimonială și prin accesarea unui cont personal va avea acces la orice informație care îl privește”, a încheiat directorul Sorin Iacob.