În maxim trei luni de zile, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Oradea va avea heliport datorită unui proiect finanţat de Fundaţia Rompetrol România. Acest proiect are o valoare de 20.000 de euro, principalul beneficar fiind Spitalul orădean.

În acest moment se analizează două posibilităţi de amplasare şi construcţie a heliportului. O variantă demnă de luat în calcul este pe acoperişul clădirii B, unde sunt şi Urgenţele sau în spatele clădirii principale, pe un viran. „Prin construirea acestuia la Spitalul Judeţean se va elimina complet transferul terestru al pacientului de la spital la aeroport şi, implicit, riscurile asociate. De asemenea, se va reduce timpul de transfer al pacienţilor critici de la Spital la centrele regionale cu până la 30 de minute, astfel că vor creşte şansele de aplicare în timp util a procedurilor şi tratamentelor medicale la aceşti pacienţi critici la destinaţie", preciza Hadrian Borcea în comentariul care a însoţit proiectul la concursul "Împreună pentru fiecare". Cea mai bună variantă este considerată prima, şi anume construirea heliportului să se facă pe acoperişul Spitalului deoarece ar scurta timpul în care pacientul ajunge la UPU sau în secţia de terapie intensivă. În acest sens, managerul Spitalului, dr. Gheorghe Carp, a dezvăluit faptul că se lucrează la un sistem nou de lifturi destinat strict urgenţelor. "Este vorba despre două ascensoare exterioare ce vor fi amplasate pentru accesul direct la secţia de Terapia Intensivă şi UPU. Am primit o finanţare de 9 miliarde lei vechi de la Ministerul Sănătăţii, urmând ca să ne adresăm şi CJ Bihor şi Primăriei Oradea pentru a suplimenta suma pentru finalizarea proiectului. Ar mai fi nevoie de aproximativ 80.000 de euro", a precizat dr. Gheorghe Carp. "În prezent dorim să obţinem un aviz şi pentru zboruri pe timp de noapte de la Inspectoratul General al Aviaţiei Române", a adăugar dr. Hadrian Borcea, medic coordonator UPU. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea efectuează acum un număr mare de transferuri către centrele regionale, aproximativ 30 pe lună. Mare parte sunt pacienţi critici care trebuie să ajungă la Cluj sau Timişoara. Transferul terestru, suplimentar în acest caz, implică riscuri pentru pacient cum ar fi: echipaj cu medic indisponibil, manevre de decuplare şi cuplare la sistemele de menţinere în viaţă, riscuri de siguranţă rutieră. Totodată, acest transfer terestru de la spital la aeroport creşte durata transferului pacientului cu aproximativ 40 - 45 minute. Conform proiectului, până pe 30 octombrie heliportul trebuie să fie gata. Heliportul va fi aşadar un punct important de aterizare pentru elicopterul de la Arad. De menţionat că elicopterul doar duce pacienţi la centrele din Timişoara şi Cluj-Napoca.