Ghişeul unic la faza proiectului pilot
Instituţia Prefectului judeţului Bihor este promotoarea unui proiect pilot care prevede înfiinţarea unui ghişeu unic pentru obţinerea avizelor necesare proiectelor europene. Investiţia vine în întâmpinarea celor 101 primării din judeţul Bihor prin asigurarea unei deserviri prompte şi eficiente pentru eliberarea avizelor necesare pentru depunerea proiectelor din finanţări europene.
Ieri, în Sala Mare a Consiliului Judeţean Bihor a avut loc conferinţa de lansare a proiectului cu titlul "Ghişeu unic în judeţul Bihor pentru obţinerea avizelor necesare proiectelor europene". Proiectul este finanţat din Fondul Social European în cadrul Programului Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, are o valoare totală de 255.843,00 lei (fără TVA), din care 85% reprezintă contribuţia de la Uniunea Europeană (217.466,55 lei) şi 15% - contribuţia publică (38.376,45 lei). Durata de implementare a proiectului este de 18 luni. Printre activităţile propuse se numără amenajarea la sediul Prefecturii a unui ghişeu, dotat corespunzător cu aparatură IT, cu personal ce va fi instruit în procedurile de eliberare de avize pentru proiectele europene. "Acest ghişeu unic va veni în sprijinul primăriilor care solicită documente pentru depunerea proiectelor europene. În loc să meargă după avize la zece instituţii, vor veni doar la acest ghişeu. Vom acorda sprijin şi consultanţă şi prefecturilor din zona de nord-vest care vor dori, la rândul lor, să implementeze astfel de proiecte", ne-a declarat Nicoleta Balaci, manager de proiect. Iniţiativa este lăudabilă, însă este umbrită de o serie de neajunsuri: lipsa de preocupare a administraţiilor publice locale de a scrie proiecte şi lipsa de pregătire a specialiştilor din primării în a pregăti aceste proeicte. Mai mult, unii dintre primarii prezenţi la întâlinirea de ieri s-au plâns şi de costurile mari pe care le presupune întocmirea documentaţiei. "Avem de pregătit 500-600 de pagini pentru un proiect, unde mai pui că trebuie să înregistrăm câte trei exemplare la autoritatea finanţatoare. Cer să se iniţieze un proiect legislativ pentru reducerea documentaţiei", a precizat Adrian Domocoş, primarul Beiuşului.
Este desigur un lucru bun si un pas inainte in accesarea de fonduri.Am fost la sedinta si vreau sa o felicit in mod deosebit pe d-na Nicoleta Balaci.Este un profesionist desavarsit si da clasa multora din Prefectura.