Fără Selina la podul de pe Sovata
Podul rutier peste Crişul Repede, în zona Sovata, va fi construit de SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara în asociere cu SC Eotera SRL. Cele două au fost desemnate câştigătoare ale licitaţiei organizate de municipalitatea orădeană, valoarea ofertei lor fiind de 11.850.530, 21 lei fără TVA. Lucrarea ar trebui să fie finalizată în termen de un an de la data predării amplasamentului.
Comisia de evaluare a ofertelor pentru atribuirea contractului de achiziţie publică pentru executarea lucrărilor la Podul rutier peste Crişul Repede, pe relaţia str. Oneştilor - str. Sovata - str. Fagului - str. Carpaţi - Bulevardul Dacia, a stabilit luni firma câştigătoare. În competiţie se înscriseseră patru firme şi asociaţii de firme: Hidroconstrucţia SA Bucureşti, Construct Mod, Selina, respectiv SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara împreună cu SC Ecotera SRL. Oferta acestei asociaţii a fost considerată cea mai bună. Astfel, valoarea ofertei adjudecate este de 11,85 milioane lei fără TVA, adică 2,8 milioane euro fără TVA, respectiv 3,4 milioane euro cu TVA. Proiectarea este de două luni de la data intrării în vigoare a contractului, iar execuţia lucrării este de 12 luni de la data predării amplasamentului. Potrivit temei de proiectare, traseul noului pod începe pe strada Oneştilor, traversează Splaiul Crişanei, se înscrie între Podul de pontoane existent şi terenurile de sport, traversează Crişul Repede sub un unghi de aproximativ 72 de grade şi ajunge pe malul drept, fiind amplasat la aproximativ 12,75 m distanţă din axul drumului la colţul blocului. Podul rutier peste Crişul Repede va avea o lungime de 108 metri şi va fi construit pe structuri prefabricate de tip T.
Reamintim că mii de orădeni, în special din zona Sovata şi Splaiul Crişanei, au contestat utilitatea acestei construcţii. Dacă în timpul mandatului lui Petru Filip au reuşit să convingă administraţia să renunţe la un astfel de proiect, acum se văd puşi în faţa faptului împlinit. Reclamaţiile lor potrivit cărora spaţiul verde şi habitatul natural al Crişului vor fi distruse, iar cei care locuiesc în zonă vor fi afectaţi de creşterea nivelului de praf şi a zgomotului nu au avut sorţi de izbândă în faţa actualei conduceri a Primăriei municipiului Oradea. Un alt argument adus de riverani a fost acela că lângă Podul Densusianu va fi construit un nou pod, care va duce la fluidizarea traficului pe centura Oradiei.
Ciudat,a fost comentariu dar ati schimbat pagina ziarului.Dece?Domnilor de la Crisana,nu sunteti corecti.Nu va convine daca un oradean are cuvinte de lauda la adresa primarului incoruptibil????????Vreau sa vad cat va rezista si acest coentariu.