Evaluări anuale la PMO - Funcţionărimea se împarte: nici prea-prea, nici foarte-foarte
În aceste zile, funcţionarii Primăriei Oradea sunt supuşi evaluării anuale a performanţelor profesionale individuale. Această activitate se va desfăşura până pe 15 martie, în prezent, din cei 246 funcţionari, fiind evaluaţi deja 153. Comparativ cu rezultatele înregistrate anul trecut, calificativele obţinute în acest an, pentru activitatea din 2008, sunt mult mai slabe. În ce priveşte notele obţinute de fiecare funcţionar în parte, acestea sunt secrete, informaţile făcând parte din dosarul profesional al angajatului.
De la începutul anului, funcţionarii Primăriei Oradea, dar şi ai Administraţiei Imobiliare Oradea primesc note pentru modul în care s-au achitat anului trecut de responsabilităţile încredinţate. Aceste calificative sunt date chiar de şefi, respectându-se ordinea ierarhică aprobată prin organigramă. Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarului public se realizează de către un evaluator, acesta fiind, de regulă, funcţionarul public de conducere care coordonează compartimentul în cadrul căruia îşi desfaşoară activitatea funcţionarul de execuţie. Potrivit H.G. 616/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, în Anexa 5 sunt cuprinse o serie de criterii de performanţă: capacitatea de a pune în practică soluţii proprii, capacitatea de a depăşi obstacole, capacitatea de a-şi desfăşura anumite responsabilităţi, de a accepta erorile, spiritul de iniţiativă etc. Din cei 246 de funcţionari pe care îi are Primăria Oradea în subordine, 153 au fost deja evaluaţi. Astfel, 67,03% au obţinut "Foarte bine", 32,42% - "Bine", iar "Satisfăcător" - 0,55%, adică o persoană. Faţă de rezultatele evaluării activităţii desfăşurate în 2007, rezultatele activităţii pe 2008 sunt mai slabe. Astfel, pentru 2007, calificativul "Foarte Bine" a fost obţinut de 94,13%, în timp ce "Bine" a fost obţinut de 4,94%, iar "Satisfăcător" de 0,76%. În cursul anului 2007, organigrama PMO cuprindea 270 de angajaţi. Şi cei 102 funcţionari publici ai Administraţiei Imobiliare Orade au fost evaluaţi în întregime. Aici, doar 48% dintre funcţionari au primit calificativul "Foarte bine", în timp ce restul, 52%, a obţinut calificativul "Bine". În schimb, niciun funcţionar nu a obţinut anul trecut "Satisfăcător". Obţinerea acestor calificative excelente le va permite funcţionarilor publici să spere în continuare la promovări, avansări şi acordarea de premii şi stimulente. Astfel, pentru a avansa într-o treaptă de salarizare, funcţionarul trebuie să fi obţinut calificativul "Bun". Cum numai un singur angajat de la Primărie a primit doar "satisfăcător", şefii de compartimente, servicii şi direcţii s-au asigurat, dând subordonaţilor calificative maxime, de loialitatea acestora.
Faţă de administraţia precedentă, evaluarea profesională a funcţionarilor orădeni s-a schimbat prea puţin, procentele împărţindu-se doar între "Foarte Bine" şi "Bine". Cât despre calificativul "satisfăcător", acesta a fost acordat unui funcţionar care, oricum, era trecut pe lista de "pensionări", şefii din Primărie şi AIO ferindu-se să acorde calificativul "nesatisfăcător".
Comentarii
Nu există nici un comentariu.