Municipalitatea a încercat să găsească soluții pentru cele două școli aflate în zona viitorului Pasaj Magheru, mai exact pentru părinții care își aduc copiii cu mașinile la școli. Cursurile vor începe mai târziu la două şcoli.

Lucrările la Pasajul Magheru intră, de la jumătatea lunii, într-o fază mai avansată, ceea ce presupune restricții și mai multe în trafic.

„Din 18 noiembrie va începe forarea celor 384 de piloți, din zona Aleea Ștrandului. În două luni, se va finaliza forarea, iar pe finalul lunii ianuarie vor fi turnați piloții. Datorită calității betonului se va putea lucra și pe timp de iarnă. Din 15 noiembrie va fi oprită circulația tramvaielor, iar pe Podul Dacia, din 25 noiembrie, se va putea circula pe o singură bandă pe sens. Tot din 25 noiembrie programul Liceului Greco-Catolic Iuliu Maniu și al Școlii Oltea Doamna vor fi modificate. Cursurile la Liceul Maniu, unde în jur de o sută de părinți își aduc copiii cu mașinile, vor începe la 8.30, iar la Oltea Doamna, unde sunt circa 300 de părinți care își aduc copiii la școală cu mașina, vor începe la ora 9.00. Am discutat și cu cei de la RER care vor evita aceste zone între orele 8.30-9.30. La fel, vom discuta cu școlile de șoferi să evite acele zone în jurul orei 9.00. Facem un apel către angajatori, să fie înțelegători cu părinții care vor trebui să își schimbe programul pentru a duce copiii mai târziu la școală. Ne cerem scuze orădenilor pentru această situație”, a spus luni, 11 noiembrie, viceprimarul Florin Birta într-o conferință desfășurată la Primăria Oradea.

Modificarea orarului pentru cele două școli se va aplica până anul viitor în luna iunie.

În plus, din cauza lucrărilor din zona Podului Dacia, începând din 15 noiembrie vor fi modificări în circulația tramvaielor și autobuzelor. Transportul călătorilor pe tronsonul menţionat se va efectua cu autobuze care vor circula pe Linia T3, pe următorul traseu: Piaţa Emanuil Gojdu - General Magheru - Republicii (staţie Magazinul Crişul) - Piaţa Bucureşti - Berzei (staţie Gara Centrală şi Stadion) – Olimpiadei - Eroul Necunoscut (staţie cap linie Parc Olosig) - Olimpiadei - Berzei - Piața București - Republicii - General Magheru - Piața Emanuil Gojdu.

Pasajul subteran va avea două rampe de acces, cu lungimea de 103,20 m spre Parcul Traian și 89,11 m spre Aleea Ștrandului. Rampele vor asigura tranziția de la suprafață la cota 4,33 m sub pasaj.

Rampa din Parcul Traian va începe la limita dintre clădirile Poliției Județene și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m înainte de intersecția cu str. Libertății, iar rampa de pe Aleea Ștrandului va începe cu 20 m înaintea accesului în parcarea Hotelului Forum Continental.

În total, pasajul va avea lungimea de 32,35 m, 224,65 m împreună cu rampele. Proiectul mai prevede și crearea unei benzi unice pentru tramvai. Durata totală a lucrărilor este de aproximativ 12 luni, iar valoarea lor este de puțin peste 14,5 milioane de lei, sursa de finanțare fiind fondurile europene, Programul Operațional Regional 2014 – 2020.