Oricine se confruntă, de mai multe ori pe parcursul unei vieţi, cu necesitatea de a trece pragul serviciilor de evidenţă informatizată a persoanei. Pentru că se ştie că, fără acte, nu poţi face o mulţime de lucruri şi, dacă ne gândim la cele de identitate, lipsa lor atrage inexistenţa persoanei din punct de vedere civil. Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanei este unul în slujba cetăţeanului. Şi, desigur, fiecare dintre noi doreşte să fie deservit în cele mai bune condiţii, cât mai repede posibil şi cu amabilitate din partea funcţionarului public. Câteva amănunte despre activitatea desfăşurată la SEIP Bihor ne-a oferit şeful acestei instituţii, comisarul-şef Traian Costa. ?Formaţiunile de evidenţă informatizată a persoanei din judeţ şi cea a municipiului Oradea, au eliberat, în primele şapte luni ale acestui an, 38.211 cărţi de identitate şi 1485 cărţi de identitate provizorii. În paralel cu aceste cifre trebuie luată în calcul şi activitatea desfăşurată de lucrătorii din cadrul formaţiunilor orăşeneşti, pe linia "ghişeului unic", respectiv un număr total de 7.282 acte eliberate, din care 6.929 paşapoarte, 213 permise de conducere şi 140 certificate de înmatriculare. Aceste cifre reflectă volumul mare de muncă, raportat la numărul cadrelor şi dotarea materială pe care o avem la dispoziţie?, ne spune şeful SEIP Bihor. Dar una dintre problemele cu care se confruntă cel mai adesea Serviciul de Evidenţă Informatizată a Persoanei este chiar indiferenţa cetăţenilor faţă de propria lor situaţie. ?Vrem să sensibilizăm încă o dată populaţia cu privire la necesitatea prezentării la sediile formaţiunilor orăşeneşti de evidenţă şi la cel din municipiul Oradea, în vederea schimbării actelor de identitate la expirarea valabilitătii vechiului act de identitate, la.schimbarea domiciliului, la schimbarea numelui, la.împlinirea vârstei de 14 ani, la schimbarea denumirii străzii sau renumerotării imobilului adresei şi în cazul pierderii, furtului, sau distrugerii vechiului act de identitate?, mai precizează Traian Costa. În numerele următoare, vom prezenta actele necesare obţinerii fiecărui document de identitate în parte.