Două firme şi trei asocieri au depus oferte pentru actualizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul expres Oradea-Arad. Oferta câştigătoare va fi desemnată până la sfârşitul lunii mai.

Ultima zi pentru înscrierea la licitația cu obiectul „Actualizare/Completare/Revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor, proiect tehnic de execuție și asistență tehnică din partea proiectantului Drum expres Oradea - Arad” a fost luni, 22 martie. Până la expirarea termenului, au fost depuse cinci oferte: doi ofertanţi unici - Consitrans și Aduro Impex, respectiv trei asocieri - Search Corporation (Lider), Mega Engineering Consulting; Rutier Conex XXI (Lider), Total Road, Evalcons Tech; Irimat Cons (Lider), Artera Blue, Studio Corona Civil Engineering. Valoarea estimată a achiziției este de 42.061.284, 66 lei, fără TVA.

Prima întâlnire de lucru a Comisiei de evaluare are loc azi, 23 martie, începând cu ora 11.00, la sediul Consiliului Județean Bihor. „Până la sfârşitul lunii mai ne propunem să finalizăm procedura de atribuire”, a menţionat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

În 3 noiembrie 2020, la Arad, s-a semnat acordul de asociere între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad în vederea realizării proiectului drumului expres Oradea - Arad. Un miliard de euro este valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea - Arad, investiție care va fi realizată în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul programului operațional specific de transport. Conform proiectului, drumul expres va străbate județele Bihor și Arad, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea - Borș și Nădlac - Arad - Timișoara.