Documentaţia pentru reluarea licitaţiei la DN 76 a bătut pasul pe loc - Constructorul sabotor
Şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Narcis Neaga, a anunţat că, în aceste zile, se lucrează la întocmirea documentaţiei pentru a putea fi scos la licitaţie tronsonul Oradea-Beiuş al DN 76. Neaga a ţinut să precizeze că întârzierea a fost cauzată de lipsa de colaborare din partea constructorului cu care a fost reziliat contractul.
În urma articolului apărut ieri, 23 iunie, în Crişana, şeful CNADNR, Narcis Neaga, a venit cu precizări legate de situaţia de pe tronsonul Oradea-Beiuş a DN 76, precum şi la cauzele care au dus ca la mai bine de o lună de la rezilierea contractului cu firma care trebuia să execute lucrările încă nu a fost desemnat un alt constructor.
"După ce am reziliat contractul, constructorul avea obligaţia să prezinte o evidenţă cu toate lucrările efectuate. Din păcate, după rezilierea contractului reprezentanţii firmei nu au mai răspuns la telefon. Din acest motiv, a trebuit să facem noi un inventar al lucrărilor pentru a putea organiza licitaţia, iar tot acest proces a durat", susţine Narcis Neaga. Potrivit acestuia, o comisie constituită la nivelul CNADNR s-a deplasat în teren pentru a inventaria lucrăile. Raportul a fost deja întocmit, în prezent lucrându-se la corelarea documentaţiei pentru a putea fi publicat pe SEAP anunţul licitaţiei.
Lipsă totală de cooperare
"Când am anunţat rezilierea contractului, nu am luat în considerare că firma nu va colabora cu noi. Ei nu au crezut că vom rezilia contractul. A fost o lipsă totală de cooperare, de parcă ar fi duşmanii noştri. Parcă nu ar circula şi ei pe drumuri, ci cu elicopterul", ne-a mai declarat Narcis Nega. În plus, susţine şeful CNADNR, trebuie să se aibă în vedere că acest tronson de drum trebuie să corespundă din punct de vedere tehnic cu celelalte tronsoane, altfel se pierde finanţarea. Totodată, Narcis Neaga a menţionat că tronsonul Oradea-Beiuş va fi împărţit în trei sectoare.
"Toată lucrarea va fi împărţită în două: calea de rulare, care poate fi făcută rapid, în două luni, zicem noi, prin metoda reciclării asfaltului, iar pe de altă parte, şanţurile şi podeţele, care vor fi realizate în paralel. Eu zic că în două luni de la începerea lucrărilor se va putea circula în condiţii normale, utilajele putând să lucreze 1 km pe zi. Este o premieră pentru noi să facem un drum prin această metodă. Ştiu că presiunea este imensă, atât a noastră asupra constructorilor, cât şi a oamenilor asupra noastră", a afirmat directorul CNADNR. El a promis că, cel puţin la nivelul căii de rurale, întreg DN 76 va fi gata în acest an, şanţurile şi podeţele putând fi finalizate ulterior. "Ceilalţi constructori sunt serioşi, ei chiar vor să termine lucrarea", ne-a mai declarat Narcis Neaga.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.