Reprezentanţii a trei companii aeriene româneşti au fost, ieri, prezenţi la Oradea, pentru a discuta cu operatorii de turism local acreditaţi posibilele curse internaţionale care ar putea opera pe Aeroportul din Oradea.

Lucrările pe Aeroportul Oradea ar trebui finalizate la 31 octombrie a.c., însă ele au pornit cu stângul. La scurt timp, la unul dintre cele cinci obiective în lucru, Inspecţia în Construcţii a oprit lucrările. Mai mult, dacă iniţial reluarea curselor Tarom era anunţată pe 25 iunie, acum reprezentanţii Tarom au anunţat că vor reveni la Oradea abia la finele lunii septembrie. Cu toate acestea, reprezentanţii Aeroportului din Oradea se declară optimişti cu privire la reluarea activităţii traficului aerian până la finele anului. În perspectiva acestor proiecte frumoase, ieri, a avut loc o întâlnire între trei companii aeriene româneşti, Tarom, Blue Air şi Carpat Air, cu reprezentanţii operatorilor locali de turism, în prezenţa conducerii Consiliului Judeţean Bihor şi a Aeroportului din Oradea. Conform graficelor asumate, luna viitoare ar tebui scoase la licitaţie cursele care vor opera pe Aeroportul din Oradea, în acest sens s-a dorit ca împreună cu factorii implicaţi să se identifice liniile internaţionale care au căutare. Astfel în urma discuţiilor cu operatorii de turism a rezultat că există propuneri pentru Dublin, Luton - Londra, Berlin, Frankfurt, Munchen, Torino, Milano, Veneţia, Roma, Verona, Barcelona, Valencia, Madrid şi Tel Aviv. „În urma discuţiilor de azi, reprezentanţii celor trei companii aeriene româneşti vor prezenta o informare comitetelor directoriale", a subliniat Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului din Oradea. Acesta a mai precizat că singurul concurent îl reprezintă Debreţinul, astfel că la Oradea nu se vor putea opera curse subvenţionate către Luton, deoarece nici aici nu se subvenţionează această rută. În concluzie, la Oradea va putea exista o rută spre Luton, dar nesubvenţionată. În prezent, Consiliul Județean Bihor are posibilitatea de acordare a ajutorului financiar la înființare pentru deschiderea de noi rute și/sau frecvențe de operare în limita unui buget anual de 495.040 euro, până în anul 2017 inclusiv. Ajutorul financiar va fi acordat ca reducere de până la 50% a taxelor aeroportuare. Reprezentantul Taromului, Alexandru Slifca, a subliniat că obiectul companiei sale este reluarea curselor interne. „Paleta spre Europa este foarte largă. Cursele trebuie analizate. O vom face, în funcţie de aparatele noastre pe care le vom roti, însă nu înainte de 1 decembrie", a subliniat Alexandru Slifca.

În ce priveşte stadiul lucrărilor, Gheorghe Pasc nu a putut preciza care este gradul de execuţie a acestora, însă a precizat că lucrările la tronsonul unde au fost suspendate de către insectorii în construcţie s-au reluat. „Din cinci obiective la care se lucrează la unul singur s-au suspendat lucrările. Nu există proiect perfect, care să nu fie amendat din mers. Cert este că ne încadrăm în graficul de finalizare", a precizat Gheroghe Pasc.