Din 18 ianuarie 2010 - Primăria sună adunarea taxelor şi impozitelor locale
Noul an aduce cu sine şi modificări ale sarcinilor fiscale care sunt suportate de către contribuabilii orădeni. Pentru acest an au fost prevăzute taxe speciale, cum ar fi taxele pentru ordine publică plătite de patronii de cluburi, respectiv taxele pentru neîntreţinerea faţadelor caselor din perimetrul central al oraşului.
Potrivit informaţiilor oferite de către directorul adjunct al Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Oradea, impozitul pe clădiri, în cazul persoanelor fizice nu se modifică substanţial în raport cu sarcina fiscală suportată de proprietari în 2009. În ce priveşte persoanele juridice, cota de impozitare a clădirilor reevaluate scade de la 1,4% la 1,2%. În ce priveşte taxele pentru mijloacele de transport, aici se înregistrează unele majorări. Astfel, din acest an fiscal va creşte cu 9% impozitul pentru mijloacele de transport cu o capacitate de până la 12 tone. De asemenea, pentru mijloacele transport marfă, cu o capacitate de peste 12 tone, impozitul este majorat cu 18%, în timp ce pentru remorci taxa se diminuează procentual cu 7,5 până la 10%. "Taxa pentru mijloacele de transport a fost stabilită la nivelul minim prevăzut în hotărârea de Guvern", ne-a precizat Tănase Miculescu, director adjunct al Direcţiei Economice din PMO.
În ce priveşte impozitul pe teren, acesta se modifică pentru 16 străzi, ca urmare a includerii acestora în altă zonă fiscală. Pentru terenul intravilan cu construcţii, persoanele juridice vor plăti cu 1% mai mult, iar persoanele fizice, cu 2%. Pentru terenurile agricole impozitul creşte cu 10%, iar pentru terenul din extravilan va creşte cu 32%. "Contribuabilii, atât persoane fizice, cât şi juridice care până la 31 martie îşi achită integral obligaţiile fiscale vor beneficia de o reducere de 8% a impozitelor pe proprietate", a mai precizat Tănase Miculescu.
În aceste zile, pentru realizarea operaţiunilor de închidere şi deschidere de an financiar 2009-2010, programul de lucru cu publicul pentru operaţiunile de încasare, preluare şi operare declaraţii de impozite şi taxe locale a fost modificat. Astfel, până pe data de 18 ianuarie, la camera 14 de la parterul Primăriei se vor încasa doar taxele fără debit (taxe timbru, taxe pentru emiterea certificatelor fiscale, avizelor şi autorizaţiilor de orice fel şi amenzi de circulaţie plătite în 48 de ore).
Din data de 18 ianuarie, încasarea impozitelor şi taxelor de orice fel, datorate bugetului local, se va relua prin personalul de la camera 14, parterul Primăriei Oradea, prin intermediul Sistemului de Plăţi Online de pe site-ul Primăriei municipiului Oradea (www.oradea.ro), prin unităţile Direcţiei de Poştă, precum şi prin unităţile C.E.C.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.