Dezinteres sau nepăsare faţă de problemele cetăţenilor?
OJPC Bihor, Autoritatea de Sănătate Publică şi Compania de Apă îşi pasează reciproc problema apei murdare care curge la robientele orădenilor !
Ieri, în jurul orei 14.00, s-a prezentat la redacţia ziarului nostru doamna Onofrei Anca, solicitându-ne ajutorul într-o problemă care rămas nerezolvată de zeci de ani.
„Când am ajuns acasă, în jurul orei 13.00, am deschis robinetul la apă caldă, am sesizat că apa care curgea era murdară, de culoare maro-roşiatică. Am mai lăsat-o să curgă câteva minute, dar tot murdară venea! Atunci, am luat într-o sticlă apă, am mers la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Bihor să sesizez acest fapt, dar, spre surprinderea mea, cei de acolo mi-au spus că nu e de competenţa lor şi m-au trimis la Sanepid (Autoritatea de Sănătate Publică Bihor-n.n.). Am ajuns la Sanepid, am arătat proba de apă, iar cei de acolo au spus acelaşi lucru, că nu e de competenţa lor, dar dacă doresc pot să fac analiza apei, pe cont propriu, care costă în jur de un milion de lei vechi... Nu este prima oară când se întâmplă aşa ceva, dar ar trebui, în momentul când se fac reparaţii la conducte, să fim anunţaţi, să se pună un afiş la intrarea în bloc să ştie locatarii! Mă întreb, totuşi, de a cui competenţă ţine să verifice o problemă care ar putea afecta grav sănătatea publică! Poate îl interesează şi pe dl prefect!"
„Eu sunt mic, nu ştiu nimic!"...
Din câte ştim noi, verificarea calităţii apei intră atât în atribuţiile OJPC, întrucât este vorba de a apăra un drept al unui consumator, cât şi al ASP Bihor, sesizarea referindu-se la o posibilă problemă de sănătate publică.
Reporterii noştri au contactat-o telefonic pe Cristina Bigan, inspectorul-şef al OJPC Bihor, care ne-a relatat următoarele: „ Noi nu avem competenţa să facem analizele la apa potabilă. Putem să facem determinarea, dar nu avem competenţa legală. Este o problemă care ţine de ASP Bihor şi Primărie".
În speranţa că vom afla totuşi cauza, am sunat şi la Compania de Apă Oradea. Iată ce ne-a declarat dl Vladimir Tudusciuc: „Din câte stiu eu, nu se fac reparaţii în zonă, însă e posibil să avem lucrări în celălalt capăt al oraşului. Vom verifica această sesizare ! »
Nu am reuşit să aflăm cine plăteşte, în astfel de situaţii, apa murdară care curge la robinetele noastre! Din lipsă de timp, nu am apucat să consemnăm şi punctul de vedere al Prefeturii Bihor, dar îl aşteptăm cu interes. În altă ordine de idei, dacă OJPC Bihor nu ne poate apăra de « căpcăunul » care ne înghite banii pe nemestecate, vânzându-ne cea mai cumpă apă din ţară, recte, Compania de Apă Oradea, atunci cine să o facă ?! Şi cine, dacă nu Autoritatea de Sănătate Publică Bihor, să fie preocupată de problemele de sănătate publică, inclusiv a apei murdare şi infestate care curge la robinetele noastre ?!
Acestea sunt motivele pentru care rugăm cetăţenii care se confruntă cu situaţii similare, să contacteze redacţia ziarului nostru.
dra, de ce aduci acuze la adresa unei institutii careia nici nu-i cunosti atributiile? Daca legilatia prevede ceva, acel "ceva" trebuie respectat de institutii care nu au voie sa isi asume alte responsabilitati pe care legea nu le prevede. Sau acum inventam "gaura la macaroana" si credem ca suntem atat de bine informata incat poate ar trebui salucrati la primarie, asemenea pritenului tau. Si apropo, apa calda nu se bea, nefiind pt consum :P