Dezbatere privind Strategia de Dezvoltare Turistică a județului - Întâlnire cu primarii
Primarii din judeţ au paricipat joi, 7 august, la o întâlnire cu Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, pentru a discuta despre Strategia de Dezvoltare Turistică a Județului Bihor, aflată în curs de realizare.
La întâlnire au participat reprezentanții firmei Brandberry (responsabilă de elaborarea strategiei) - Romulus Oprica și Călin Ile. De asemenea, au participat o parte din membrii grupului de lucru constituit pentru susținerea elaborării strategiei: Viorel Lascu, speolog; Dorin Popa, specialist în vinificație; Dumitru Fechete, administrator al unui lanț hotelier din Băile Felix; Ioan Goman, șeful secției de Etnografie din cadrul Muzeului Țării Crișurilor din Oradea. Din grup mai fac parte Horațiu Răcășan, arhitect specializat în arhitectură rurală și restaurarea caselor tradiționale, și Sebastian Lascu, reprezentantul unui ONG de alpinism. Recent, s-a alăturat grupului Monica Boța-Moisin, avocat specializat în proprietate intelectuală.
„Strategia de dezvoltare turistică a județului Bihor trebuie să pornească în primul rând de la identificarea corectă a realităților din județul nostru. Avem drumuri de calitate în județul Bihor, care ne duc pe noi, pe ceilalți bihoreni și pe cei care ne vizitează județul, în condiții civilizate, dintr-o parte în cealaltă a județului nostru. E vremea să gândim împreună ce se întâmplă cu locurile frumoase cu care acest județ a fost binecuvântat, locurile frumoase la care ne duc aceste drumuri. Fie că vorbim de pivnițele din nordul județului și de fermele viticole de acolo, fie că vorbim de ștrandurile cu apă termală din județ, de zona munților Apuseni, de zona Codru-Moma, trebuie să vedem ce se întâmplă acolo și ce putem face noi ca să dezvoltăm, din punct de vedere turistic, județul,” a declarat Mircea Mălan la începutul întâlnirii.
Întâlnirea cu primarii din județul Bihor a avut rolul de a prezenta stadiul în care s-a ajuns cu elaborarea strategiei. Totodată, a avut ca scop mobilizarea primarilor să aducă idei şi resurse pentru a rezulta o strategie care să răspundă cât mai bine realităților din teren.
„Până în prezent, au fost analizate datele statistice despre județul Bihor, a fost analizată prezența online a județului în ceea ce privește promovarea și percepția turiștilor și au fost realizate interviuri calitative şi cercetări de teren, în toate zonele județului. În perioada următoare se vor organiza întâlniri pe zone la care să participe, pe lângă reprezentanții primăriilor, oamenii de afaceri, producătorii locali, meșteșugarii etc. În plus, se vor derula sondaje cantitative la nivel național și internațional pentru validarea percepțiilor și motivelor de vizită”, precizează administraţia judeţeană.
Strategia de dezvoltare turistică are rolul de a propune un plan de acțiune pe termen mediu și lung (5–10 ani) și un calendar de implementare.
Consiliul Județean Bihor a semnat contractul pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare Turistică a Județului Bihor cu firma Brandberry în 5 iunie 2025. Valoarea contractului este de 200.000,00 de lei, fără TVA. Firma are la dispoziție 8 luni pentru realizarea strategiei.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.