În primele trei zile de la inaugurarea unei linii telefonice pentru orădenii nemulţumiţi de prestaţia RER au fost înregistrate deja 17 sesizări. Majoritatea titularilor de contracte de salubritate reclamă faptul că deşeurile menajere nu sunt colectat cu zilele. Potrivit caietului de sarcini însuşit de RER, operatorul de salubrizare are obligaţia să ridice gunoaiele la trei zile, pe timp răcoros, însă gunoierii nici măcar o dată pe săptămână nu vin să golească tomberoanele.

 

Preluarea, de la 1 aprilie, a întregii activităţi de colectare a deşeurilor menajere de către o singură firmă a generat, evident, disfuncţionalităţi în ridicarea gunoiului. Din păcate, peste noapte, RER s-a trezit cu un volum prea mare de lucru, singurii care au de suferit din lipsa unei concurenţe reale fiind orădenii, care stau cu zilele cu gunoiul în faţa porţii. Pentru o mai bună funcţionare a activităţii de colectare a gunoiului, Primăria municipiului Oradea a pus la dispoziţia asociaţiilor de proprietari, dar şi a persoanelor particulare un număr de telefon pentru a sesiza Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei municipiului Oradea în vederea luării măsurilor necesare. Prima sesizare a venit de la un locuitor de pe strada Îngustă, care reclamă neridicarea gunoiului. De asemenea, mai mulţi orădeni de pe strada Dobrogei au reclamat faptul că gunoierii RER nu au trecut niciodată, de când a fost încheiat contractul de salubrizare, să le ridice gunoiul. Pe Republicii la nr. 26, deşeurile nu au fost ridicate de o lună, la fel şi la Asociaţia Magnolia, potrivit altor reclamaţii trecute într-un registru la Direcţia Tehnică. La aceste nemulţumiri faţă de nerespectarea graficelor de ridicare a gunoiului, se mai adaugă şi faptul că noilor clienţi nu li s-a pus la dipoziţie noile tomberoane, respectiv taxatorii RER nu au venit din martie să încaseze taxele de salubrizare. "În mod normal, orădenii trebuie să se deplaseze la sediul RER pentru a ridica aceste recipiente. În ce priveşte încasarea, această obligaţie revine încasatorilor RER care trebuie să se prezinte la titularul de contract", ne-a declarat Mircea Stejerean, inspector Spaţii Verzi din cadrul Primăriei Oradea.

Orădenii sunt sfătuiţi să citească cu atenţie contractul semnat cu RER şi să solicite operatorului de salubrizare respectarea clauzelor. Chiar şi aşa, orădenii par să fi fost păcăliţi. Potrivit caietului de sarcini, RER avea obligaţia să ridice la trei zile gunoiul, pe timp de iarnă, respectiv la două zile, în perioada de vară, excepţie făcând zona centrală, unde tomberoanele trebuie golite zilnic în sezonul estival. În plus, muncitorii RER trebuie să lase în urma lor platforma curată, dar şi să dezinfecteze periodic pubelele. "Aici, pe Aleea Tuşnad, e o mizerie de nedescris. Gunoierii, după cum se şi vede, nu-şi fac treaba. Lasă în urma lor numai mizerie, în loc să o adune. Mai mult, de mai bine de o lună a fost montată o platformă pentru adăpostirea unor containere, însă nu ni s-au dat chei. Tomberoanele stau tot afară cu zilele, până ce vin cei de la RER să le golească", ne-a declarat Maria Moldovan, una dintre locatarele Asociaţiei 108 "Tuşnad". Inspectorii Primăriei şi-au luat angajamentul de a soluţiona în timp toate aceste aspecte sesizate. "Vizavi de neconcordanţa dintre caietul de saricini şi contractul de salubritate încheiat cu orădenii vom face o analiză", a mai adăugat Mircea Stejerean.

 

În continuare, reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, dar şi persoanele particulare pot să sesizeze disfuncţionalităţile apărute în activitatea de colectare a deşeurilor menajere la numărul de telefon: 0259/437-000, int. 209. De asemenea, persoanele nemulţumite se pot adresa şi reprezentanţilor firmei S.C. RER Ecologic Service S.A., la telefonul 0259/433-044.