„Degeaba ne apucăm să dăm cu ciocanul, dacă nu știm unde!” - Alexandru este „Mecanicul anului”
Orădeanul Alexandru Szuz (38 ani) a revendicat la sfârșitul săptămânii trecute, în finala de la Cluj-Napoca, trofeul suprem al concursului național Mecanicul Anului 2018, triumfând la secțiunea diagnoză auto. În aplauzele sălii, el a plecat acasă cu marele premiu, noul Citroen C3.
La secțiunea mecanică, pe podium a urcat tot un orădean, Géza Attila Szabó (41 ani). Peste 1.600 de mecanici și diagnosticieni auto din toată țara s-au înscris anul acesta în ediția cu numărul 8 a competiției devenită tradiție în industria auto.
„Mecanica nu e tradiție la mine în familie, vin dintr-o familie de muncitori, deci nicio tangență. În schimb, electronica era o pasiune din copilărie. Am pus prima dată mâna pe o mașină când eram în clasa a cincea sau a șasea” povestește Alexandru Szuz. „Particip la concursul acesta de cinci sau șase ani, anul trecut am ajuns chiar în finală, însă m-au copleșit emoțiile și nu m-am concentrat... Anul acesta mi-am zis că e musai să ajung iar în finală! Lucrez în același service din Oradea cu Francisc Kasziba (marele câștigător din 2016) și culmea, în finală am concurat tot împotriva unui orădean, Radu Mălan, și el finalist de mai multe ori în edițiile anterioare. Noi la muncă suntem o echipă, și suntem pasionați de asta, lucrăm până găsim ce nu merge... Și soția mea zice că stau mai mult în atelier decât acasă.... Ne perfecționăm constant. Merg la cursurile de specializare ale Academiei Auto AD Auto Total de ani de zile, de când au apărut. Acum ajung cam de 6-7 ori pe an. Am crezut pe vremuri că sunt meseriaș, dar abia când am ajuns la cursuri am realizat că practica nu funcționează fără teorie. Trebuie învățat că altfel degeaba ne apucăm să dăm cu ciocanul dacă nu știm unde”, mai spune Alexandru Szuz.
Concursul Mecanicul Anului are două secțiuni: mecanică auto și diagnoză auto. După probele teoretice online care au durat peste o lună, primii 100 clasați la ambele categorii s-au strâns vineri la Cluj-Napoca, pentru a parcurge probele scrise eliminatorii. La Diagnoză, penultima etapă s-a axat pe o probă de tipul „Știi și câștigi” (proba pupitrelor), unde cel care are cel mai rapid răspuns corect merge mai departe. Primii doi clasați au trecut la proba finală, o întrecere tensionată: două mașini identice pe scenă, cu aceeași defecțiune, de reparat în maxim 30 de minute. A fost o cursă contra-cronometru și contra propriilor limite, în care Alexandru Szuz a reușit să pornească primul motorul și a câștigat titlul de Mecanicul Anului. La secțiunea Mecanică Auto, după proba scrisă au rămas pe poziții doi finaliști care au avut de executat concomitent o operațiune mecanică pe un motor instalat pe un stand, în maxim 20 de minute. Orădeanul Géza Attila Szabó a reușit s-o facă cel mai rapid și a câștigat sub privirile unei audiențe de aproape 500 de persoane (colegi de breaslă, reprezentanți ai industriei, profesioniști), reușind o înlocuire a garniturii de chiulasă pe motorul dezechipat într-un timp record de aproximativ 16 minute, la diferență de 5 minute față de competitorul său, gălățeanul Vișan Cristian Dănuț. „Perseverența contează în acest concurs” recunoaște Szabó, care a plecat acasă cu un cec în valoare de 2000 de euro. „La mine e a patra participare, mi-am mai încercat șansele... Anul acesta am și avut noroc, dar m-am și pregătit mai temeinic. Sunt autodidact, învăț singur. În 1999 m-am angajat prima dată la un service, dar de mic copil am avut o pasiune pentru mecanică” mai spune Szabó.
Mecanicul Anului este un eveniment organizat de AD Auto Total, cu suportul: Bosch, Castrol, Mann Filter.
Cine este persiverent si indragostit de meserie, are si rezultatele dorite.Bravo meserie BRATARA DE AUR !