De azi, numărul de telefon poate fi păstrat după trecerea la alt operator
Începând de azi, 21 octombrie 2008, clienţii operatorilor de telecomunicaţii vor putea să solicite renunţarea la serviciile unei companii în favoarea alteia păstrându-şi numărul de telefon. Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobilă pot fi portate, indiferent de tehnologia utilizată (2G, 3G, CDMA etc.), de modalitatea de plată (preplătit sau cu abonament) sau de tipul de servicii furnizate (fax, transmisiuni de date, voce).
Astfel, orice utilizator va putea să treacă la un alt operator cu acelaşi număr în cel mult 10 zile de la data înştiinţării în scris a furnizorului actual. Costurile de transfer le suportă noua companie, însă aceasta poate decide să le recupereze parţial de la client. Conform deciziei preşedintelului autorităţii de reglementare, publicată în luna ianuarie, dacă viitorul furnizor va decide ca o parte din costurile transferului să fie acoperite de client, nivelul acestora va fi unul "accesibil". Companiile de telefonie sunt obligate să informeze clienţii cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi la tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv. Informaţiile vor fi puse la dispoziţia utilizatorilor gratuit, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii, în scris şi prin publicarea pe pagina de internet a companiilor de telefonie, precum şi prin alte mijloace de informare (ex. serviciul de informaţii furnizat prin SMS).
Comentarii
Nu există nici un comentariu.