Acest proiect cuprinde trei obiective de investiții care au studiile de fezabilitate finalizate şi prevăd dezvoltarea și optimizarea sistemului de transport public la nivelul Municipiului Oradea și a zonei sale urbane funcționale.

Astfel, va fi amenajată şi dotată o nouă Autobază, va fi modernizată infrastructura depoului de tramvaie şi va fi amenajată o nouă pistă de biciclete de la pasajul din cartierul Grigorescu până la pista existentă pe strada Sextil Pușcariu.

Valoarea proiectului depus este de 278.634.955,26 lei, din care valoarea nerambursabilă este 144.719.589,00 lei. Aceasta este valoarea nerambursabilă maximă pentru un proiect. Marja de buget, rezerva de implementare și cheltuielile diverse și neprevăzute sunt în valoare de 79.656.691,14 lei, acestea  fiind cheltuieli neeligibile.

Primul dintre obiective, toate fiind depuse prin intermediul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI), se numeşte „Construire autobază și reabilitare depou în Municipiul Oradea”, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 - 2027, apelul de proiecte 481. A  „Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice - Municipii reședință de județ”.

În ce priveşte modernizarea depoului de tramvaie de pe strada Atelierelor, se propun mai multe intervenții, printre care: realizarea infrastructurii și suprastructurii liniilor de tramvai; înlocuirea liniilor de tramvai conform normelor actuale pentru montarea noii linii de rulare; modernizarea fluxurilor la nivelul depoului; modernizarea dispozitivului de cale sens; introducerea unui sistem de semnalizare, gresare; modernizarea halei de intervenții zilnice; amenajarea unei spălătorii exterioare de tramvaie, cu echipamentele și infrastructura necesară.

În privinţa autobazei noi ce va fi construită, terenul care face obiectul propunerii de investiții se află pe strada Anghel I. Saligny, fiind situat în Parcul Industrial Eurobusiness II, având un acces facil dinspre șoseaua de centură a municipiului. Suprafața terenului este de 33.119 mp, acesta aflându-se în intravilanul municipiului Oradea și având categoria de folosință de teren arabil. Frontul la strada de acces are o lungime de 160 m. Pe acest teren se propune amenajarea și dotarea unei autobaze în vederea îmbunătățirii serviciului de transport public local la nivelul Municipiului Oradea și a zonei sale urbane funcționale. Pe această parcelă se propun opt noi construcții. Între clădirea administrativă și clădirea de ateliere de reparații și întreținere, cu acces atât din cele două clădiri, cât și din exterior, se propune un corp de clădire cu funcțiunea de exploatare și programare. Acest corp are regimul de înălțime parter și o suprafață construită, respectiv desfășurată de 287,03 mp, fiind destinat unei bune organizări a ieșirilor și intrărilor autobuzelor în autobază. Acesta va asigura funcțiunile necesare pentru confortul șoferilor de autobuz prin propunerea unui oficiu și a unui vestiar cu grupuri sanitare aflat în legătură directă cu zona de dispecerat. De asemenea, în acest corp de clădire de regăsesc birourile aferente secției: birou operatori programare, birou șef coloană, birou șef secție, alături de sala de ședințe și o încăpere destinată arhivei. Aceste spații sunt deservite de grupuri sanitare organizate pe sexe și oficiu.

În ceea ce priveşte clădirea cu ateliere de reparații și întreținere autobuze, situația propusă ilustrează un corp de clădire cu o suprafață construită de 1772,37 mp și o suprafață desfășurată de 1772,37 mp, structurat pe un nivel care adăpostește zona de reparații autobuze, precum și funcțiunile necesare pentru întreținerea acestora: ateliere. Această zonă este prevăzută cu acces pentru autobuze. În incinta halei sunt proiectate 7 linii de autobuze numerotate de la Linia 1 până la Linia 7, care au diverse funcțiuni. În apropierea liniilor se află zona de ateliere (atelier electricieni, atelier electroniști, atelier strungărie, atelier sudură, magazie piese secție), alături de zona de vestiare și grupuri sanitare. Construcția propusă cuprinde și trei birouri destinate revizorilor tehnici respectiv maiștrilor și birou șef atelier și o încăpere ce adăpostește sala compresor, cu acces din exterior. O altă investiţi este clădirea spălătorie și ITP pentru autobuze. Acest corp are regimul de înălțime parter și o suprafață construită, respectiv desfășurată de 651.82 mp și este destinat spălătoriei de autobuze, cu două linii deservite de o cameră pompe, unde se vor amplasa instalațiile necesare spălătoriei. De asemenea în acest corp de clădire se propune linia pentru inspecția tehnică periodică, deservită de un birou cu sală de așteptare și grup sanitar.