Consilierii PD-L, în conflict de interese?! - Cu gândul la 'casa lor' şi ochii la... banul public
Potrivit contractului încheiat de Regia Autonomă Oradea Transport Local (RA OTL) cu firma vieneză, primul vagon Siemens trebuie să sosească în Oradea până la sfârşitul lunii aprilie. Până atunci, însă, regia trebuie să pregătească toate peroanele din staţiile de tramvai, astfel ca noile vagoane să poată circula şi în Oradea, mai ales că garniturile construite după 2008 şi-au majorat lăţimea cu 10 cm.
În aceste condiţii, toate peroanele şi trotuarele din zona staţiilor vor trebui lărgite cu câţiva centimetri. În total au fost inventariate 76 de peroane, iar primele lucrări, conform declaraţiilor reprezentanţilor OTL, ar trebui începute săptămâna viitoare. "Se va tăia din lăţimea bordurilor, precum şi din înălţimea peroanelor. E mult de lucru. Peroanele, după ce vor fi aduse la cotă, trebuie din nou betonate şi turnat asfalt", ne-a declarat Corneliu Lupău, directorul general RA-OTL. Lucrările vor fi executate de către firma SC Casa Ta, iar valoarea lor se ridică la 191.900 lei. Despre această firmă nu am putut obţine prea multe referinţe, în schimb, am aflat că îl are ca director tehnic pe Adrian-Nelu Şerb, întâmplător consilier local pe listele PD-L. Conform declaraţiei de avere şi a celei de interese, Şerb este director la SC Casa Ta, de la care a încasat anul trecut 6.083 lei. Contactat telefonic şi întrebat despre participarea la licitaţie, consilierul Adrian Şerb, care în timpul şedinţelor de Consiliu Local pare inofensiv, s-a dovedit, ieri, destul de agresiv. "Sunt doar directorul tehnic. Nu ştiu nimic despre un contract cu OTL. Depuneţi o hârtie în scris şi vă vom răspunde", ne-a repezit Adrian Şerb, care a refuzat să ne dea orice altă dată de contact pentru a lua legătura cu un alt reprezentant al firmei SC Casa Ta. Tot prin intermediul angajaţilor OTL am aflat că acest contract a fost semnat de către un oarecare Ioan Şerb. Reprezentanţii firmei au fost ulterior contactaţi şi au promis că vor reveni cu un telefon. Până la închiderea ediţiei acest lucru nu s-a întâmplat.
Reprezentanţii OTL ne-au precizat că la licitaţia organizată prin procedura cererii de ofertă s-au prezentat trei firme: Sc Edil Coneco, Drumuri Orăşeneşti şi SC Casa Ta. Contactat telefonic, directorul Drumuri Orăşeneşti, Vasile Coroiu, a infirmat informaţia. "Nu am participat la licitaţie. Am cumpărat caietul de sarcini, dar timpul avut la dispoziţie pentru realizarea proiectului tehnic a fost foarte scurt. Astfel că nu ne-am mai putut prezenta", ne-a precizat Vasilie Coroiu.
Anunţul de licitaţie a fost publicat pe SEAP pe data de 15 februarie, iar peste 11 zile, mai exact pe data de 26 februarie a avut loc deschiderea ofertelor. Timp mult prea scurt pentru o firmă mare să poată realiza un proiect tehnic atât de complex pentru cele 76 de platforme de staţii de tramvaie. Dar, se vede treaba, nu şi pentru una mică...
Comentarii