Cornelia Felicia Teglaș, din Oradea, s-a adresat ziarului CRIȘANA, după ce solicitările sale privind reînființarea stațiilor de autobuz 19, 23 și 10, de pe malul Peței, respectiv de pe str. H. Ibsen, au primit răspuns negativ din partea Primăriei Oradea. Până în prezent, peste 900 de orădeni din cartierul Ioșia, zona Calea Aradului, și-au manifestat susținerea pentru acest demers, semnând pentru reînființarea stațiilor respective.

 

„Ne-am bucurat mult când s-au înființat stațiile respective, pentru că majoritatea celor care locuim în cartier suntem pensionari. Apoi, ni le-au luat, și nu înțeleg de ce, pentru că absența lor ne îngreunează foarte mult deplasarea”, ne-a mărturisit Cornelia Teglaș. Până în prezent, femeia a trimis două adrese către municipalitatea orădeană, prin care solicită „reînființarea stațiilor de autobuz 19, 23 și 10, pe malul Peței, dinspre oraș, respectiv pe str. H. Ibsen”, însă răspunsul a fost negativ, de fiecare dată. Peste 900 de locatari din zonă au semnat deja pentru reînființarea stațiilor respective, manifestându-și, astfel, sprijinul față de demersul făcut de Cornelia Teglaș. Cert este că decizia de a desființa stațiile respective nu a fost foarte inspirată, întrucât acele stații de autobuz au fost ideale pentru toți orădenii care locuiesc sau lucrează în această parte a orașului.

„De la stația de tramvai nr. 2, pe Calea Aradului, avem foarte mult de mers pe jos. De asemenea, când venim de la piață, distanța parcursă până la stație este foarte mare. Pe de altă parte, în drum spre centru, avem stație la Peța, autobuzele 19 și 23. Dacă se poate, ne dorim ca și linia 20 să oprească la Peța. Solicităm reînființarea stațiilor 19, 23 și 10 pe malul Peței, respectiv pe str. Ibsen”, mai spune Cornelia Teglaș, care reclamă și faptul că autobuzul 10 are curse diminuate pentru elevi la ora 14.00. 

În data de 25 ianuarie 2016, femeia primește un răspuns din partea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transregio, în care se arată următoarele: „Pe strada H. Ibsen, pe o lungime aproximativă de 1 km, sunt amplasate 5 stații care deservesc Linia 10, din care 3 pe sensul de deplasare dinspre str. Ovidiu Densușianu spre Calea Aradului (H. Ibsen nr. 2, H. Ibsen nr. 40 și H. Ibsen nr. 92), iar 2 pe sensul opus (H. Ibsen nr.35 și H. Ibsen nr. 57). Stația Densușianu, situată în apropierea intersecției str. H. Ibsen cu str. Ovidiu Densușianu, este cap de linie, iar celelalte stații sunt utilizate doar pentru transportul elevilor prin efectuarea de curse prelungite. Inițial, toate cursele se executau până la intersecția str. H. Ibsen cu str. Ovidiu Densușianu, însă lipsa unui flux constant de călători a limitat executarea serviciului la transportul elevilor. Cu toate acestea, accesul locuitorilor din str. H. Ibsen la serviciul de transport public este asigurat prin liniile de autobuz nr. 10, 19, 20, 21R, 21N și 23, precum și prin linia de tramvai nr.2”, se arată în documentul primit de la ADI Transregio.

De asemenea, Direcția Tehnică din cadrul Primăriei Oradea a trimis, în data de 7 octombrie 2016, un răspuns celor solicitate de orădeancă, prin care i se aduce la cunoștință că municipalitatea orădeană susține punctul de vedere al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transregio.