Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) a finalizat ieri proiectul de promovare turistică a Centrului istoric al Oradiei, după trei ani în care au fost realizate, o hartă turistică, un portal de turism, panouri informative, participări la târguri de turism, dar şi două ediţii ale Serbărilor Cetăţii. Valoarea totală a proiectului s-a ridicat la aproximativ un milion de lei.

Dumitru Sim, managerul proiectului "Pachet complex de promovare a turismului cultural: Centrul istoric Oradea - Arhitectură, cultură, legendă", a precizat că în urma activităţilor derulate în cadrul proiectului s-a creat o bază de date, urmând ca, în perioada următoare, Oradea să ducă o campanie de marcheting "extrem de agresivă" pentru atragerea de turişti. Proiectul în sine, finanţat prin Programul Operaţional Regional - Axa prioritară "Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, a costat 973.556,31 lei (inclusiv TVA), din care contribuţia de la bugetul local s-a ridicat la 66.963,02 lei. Proiectul a fost depus în luna februarie a anului 2010, iar în 9 martie 2011 a fost semnat contractul de finanţare. Potrivit lui Dumitru Sim, în aceşti trei ani care s-au scurs de la semnarea contractului până la finalizarea acestuia s-au realizat: o hartă turistică, tip stampă, istoricizantă şi identitară pentru Oradea (15.000 de bucăţi), 25 de panouri de informare şi promovare turistică amplasate în zonele cu cel mai intens trafic pietonal şi turistic, un portal de turism (oradea.travel) pentru Centrul Istoric Oradea în patru limbi de circulaţie internaţională, două ediţii ale Serbărilor Cetăţii (2011 şi 2012), două spoturi video, un pachet turistic publicitar complex, reprezentativ pentru Oradea şi zona limitrofă (Oradea - oraşul amintirilor plăcute), atât în format clasic (tipărit), cât şi multimedia (CD, DVD), patru numere ale revistei "Cetatea Oradea - revistă de patrimoniu şi turism", precum şi materiale şi angrenaje pentru un stand care să poată fi prezentat la târguri de tursim. Dumitru Sim a menţionat că proiectul a obţinul Locul I la Categoria "Cultură" în cadrul Galei Multiplicatorilor de Valori Europene. "Am creat un pachet de promovare altfel. Am încercat să ne înscriem în competiția acerbă pentru ceea ce înseamnă turismul urban. Oriunde se folosesc elemente din produsele noastre, ele sunt ușor de recunoscut pentru cei ce intră în contact cu ele", a declarat managerul de proiect, adăugând că materialele realizate în cadrul proiectului au fost prezentate în cadrul târgurilor de turism de la Oradea, Cluj-Napoca şi Drobeta Turnu Severin, dar au fost apreciate ca fiind "exemple de bună practică" în Ungaria (Gyor) şi Germania (Munchen). În acest an, Dumitru Sim a precizat că municipalitatea va fi prezentă posibil doar la un singur târg de turism, cel de la Monza.