Cât de mare-o fi şpaga(tul) pentru cine face podul?!
Dezbaterea publică organizată ieri de către administraţia locală, având ca temă construirea unui pod rutier în zona Podului de pontoane, a lăsat un gust amar orădenilor prezenţi la întâlnire, care s-au convins că un dialog civilizat cu actuala conducere a municipiului este imposibil de realizat. Dacă Ilie Bolojan a evitat să vină la dezbatere, viceprimarul Carp a excelat prin insulte şi ironii la adresa orădenilor, care s-au opus acestei investiţii.
Subiectul amenajării unui pod rutier în zona Sovata a stârnit şi de această dată interesul unui număr redus de cetăţeni. Marele absent a fost chiar primarul Ilie Bolojan, care refuză sistematic să se prezinte la astfel de întâlniri cu orădenii. Acesta a intrat în Primărie exact în momentul în care dezbaterea s-a încheiat, însoţit de noul director al Direcţiei Ape Crişuri, Pasztor Şandor, care nu a manifestat de asemenea nici cel mai mic interes faţă de o astfel de investiţie. Discuţiile purtate pe marginea proiectului propus de administraţia liberală s-au desfăşurat într-o atmosferă foarte tensionată. Cum invitaţia la dezbatere îi privea doar pe cei "care, prin propuneri şi sugestii, pot contribui la îmbunătăţirea variantelor de amenajare", opozanţii unei astfel de investiţii au fost trataţi cu ironie de către reprezentanţii municipalităţii. Viceprimarul Gheorghe Carp a excelat prin atitudinea sa agresivă la adresa ecologiştilor şi a celorlalţi orădeni, care şi-au exprimat dezacordul faţă de acest proiect. Astfel, Carp le-a reproşat, în repetate rânduri, că ar fi fost "crescuţi în Munţii Apuseni şi prea puţin în oraş!" Zeflemeaua, ironia, bătaia de joc la adresa interlocutorilor opozanţi a continuat mai bine de două ore, subliniind încă o dată orădenilor că opinia lor nu contează, zarurile fiind aruncate, iar municipalitatea, indiferent de opoziţie, va demara această investiţie costisitoare. "Impresia mea este că nu există bunăvoinţă din partea Primărei şi că nu vă interesează părerile cetăţenilor. Amenajarea malului Crişului Repede, cu balustrade rupte, cu flacoane nu reprezintă un subiect serios pentru municipalitate, în schimb număratul podurilor este o prioritate. De ce mai construim un pod, când la doi paşi, şi în aval, şi în amonte, există câte un pod. Uităm că această zonă este o gură de respiraţie pentru orădeni. Acest pod rutier este total nepotrivit, în schimb susţin un pod pentru pietoni", a precizat Sergiu Savin, reprezentantul Academiei Civice Oradea.
În replică, Gheorghe Carp a precizat că, într-un sondaj de opinie, orădeni care au votat şi-au exprimat dorinţa, în proporţie de 78%, pentru construirea a două poduri. Acest sondaj pare să fi fost făcut în timpul campaniei electorale, sondaj realizat pe site-ul de campanie al liberalilor. Trist este că foştii susţinători din timpul campaniei lui Bolojan şi a lui Carp s-au lepădat de vechea colaborare, simţindu-se trădaţi. Printre ei se numără Paul Iacobaş şi Orlando Balaş. Iacobaş i-a amintit lui Carp faptul că în strategia de dezvoltare a oraşului susţinută în campania electorală din 2008 acest pod rutier nu era trecut ca o prioritate.
Nu toţi cetăţenii prezenţi la dezbatere s-au împotrivit acestui proiect. "Eu circul cu maşina şi este o pacoste să ajungi din Ioşia în Rogerius", a declarat Şandor Buna, care le-a reproşat opozanţilor că mimează doar interesul pentru mediu. Un alt orădena a solicitat municipalităţii să se preocupe mai mult de introducerea reţelelor de apă şi canalizare pe străzi şi abia apoi să se treacă la construcţia de poduri. "Daţi-ne apă şi canalizare şi un pic de asfalt. Tatăl meu a murit la 74 de ani şi nu a fost niciodată branşat la apă şi canalizare", s-a arătat indignat un cetăţean. În schimb, Carp i-a replicat că "dacă tatăl nu murea şi mai avea răbdare până la anul, avea apă şi canalizare".
Întrebat de câte semnături ar avea nevoie pentru a renunţa la pod, Carp a lăsat să se înţeleagă că podul oricum se va face. Ecologiştii trataţi cu atâta dispreţ de către mai marii Primăriei i-au acuzat pe aceştia că nu urmăresc decât interesul lor personal, în spatele acestei strategii de "fluidizare a traficului" aflându-se o nouă afacere Bolojan-Carp-Selina. Discuţiile s-au încheiat într-o atmosferă apăsătoare, impresia generală fiind că totul a fost o mascaradă, iar din acest "dialog al surzilor" nu a avut de câştigat decât Primăria, care a organizat această dezbatere doar pentru că aşa prevede legea. Absenţa lui Bolojan de la dezbatere şi brutalitatea verbală a lui Carp nu au făcut decât să întărească, încă o dată, convingerea că interesele PNL şi interesele lor proprii primează în faţa nevoilor cetăţenilor, care nu trebuie ascultaţi decât din patru în patru în ani, până atunci orădenii pot fi trataţi cu dispreţ total. Dezgustul faţă de acest comportament verbal agresiv a lăsat încă o pată pe obrazul administraţiei liberale orădene!
PROTEST PUBLIC ÎMPOTRIVA DISTRUGERII SPAŢIILOR VERZI DE LÂNGĂ BLOCURI PROTEST PUBLIC împotriva cenzurii practicată de Primăria Oradea, care nu publică pe portalul primăriei şi nu răspunde decât acelor mesaje ale cetăţenilor care nu deranjează această instituţie. PROTEST PUBLIC împotriva Primăriei Oradea care promovează proiecte de amenajare urbanistică ce incalcă prevederile legale de mediu si sănătate şi nu ţin cont de interesele vitale ale acestei comunităţi. PROTEST PUBLIC împotriva Primăriei Oradea, care şi-a propus urâţirea acestui oras, transformarea cartierelor într-o mare parcare, prin distrugerea spaţiilor verzi de lângă blocuri. Acele spaţii verzi care acum câţiva ani mai erau verzi, acum fiind pământ bătătorit sau balastru aruncat după lucrările de sistematizare. PROTEST PUBLIC împotriva perfidiei si prefăcătoriei acestei instituţii, care cere cetăţenilor să dea dovadă de conştiinţă civică îngrijind spaţiile verzi de lângă blocuri, dar nu face nimic pentru refacerea acelora distruse, ba mai mult, le scoate definitiv din circuitul verde prin amenajarea parcărilor, cu încălcarea prevederilor legale în acest domeniu : spaţiile verzi, distruse sau în funcţiune, nu pot primi altă destinaţie ; spaţiile pentru gararea şi parcarea autovehiculelor în cartierele de blocuri trebuie să respecte o distanţă minimă faţă de peretele blocului şi nu altfel (vezi amenajările parcare din cart. Nufărul sau Rogerius – str. G.B.Shaw). PROTEST PUBLIC împotriva Primăriei Oradea care dovedeste dispreţ faţă de acei cetăţeni, în special de la parterul blocurilor care, împotriva voinţei lor, sunt obligaţi să înghită gazele de eşapament ale maşinilor parcate la 2-3 metri de geamuri sau chiar langă peretele blocului. De ce nu mai amenajează primăria locuri de parcare şi pe centura oraşului !? PROTEST PUBLIC împotriva nepăsarii acestei instituţii care a lăsat să se usuce, nefiind udaţi, mii de pomi plantaţi în toamna anului 2008, prin iniţiativa unei persoane de o factură morală deosebită, şi care, probabil dezamagită de cei pe care i-a crezut de bună credinţă, s-a retras în anonimat. PROTEST PUBLIC împotriva dezinformării Primăriei Oradea care, cu ocazia amenajăriilor de parcări, se laudă că a amenajat şi câteva sute de metri pătraţi de spaţiu verde, uitând să spună presei că nu a mărit în nici un fel suprafaţa verde din zonă, dimpotrivă, din spaţiul verde existent în urmă cu ceva timp şi degradat între timp prin nepăsarea autorităţilor, nu a refăcut decât un sfert, restul acoperindu-l cu beton. PROTEST PUBLIC împotriva acestei instituţii care dispreţuieşte acea parte a poţiei acestui oraş care consideră că îmbunătăţirea calităţii aerului pe care îl respirăm este obiectiv primordial ( si aceasta nu se poate face decat prin refacerea spaţiilor verzi, ceea ce ne cere de altfel şi UE), motivând acţiunile ilegale prin sporirea confortului unora ca Gică şi Ogică, care cu inconştienţă calcă cu maşinile verdeaţa de lângă ferestrele noastre şi a căror filozofie este “manânc, beau, pot să crăp, dupa mine potopul”. PROTEST PUBLIC împotriva acelor jurnalişti care, din inconştienţă sau interes, laudă “realizările” Primăriei Oradea, fără să ţină seama de faptul că, din cauza noxelor din aer (care sunt absorbite numai de spaţiile verzi şi nu de betoane) numărul cazurilor de cancer la copii sau numărul copiilor care se nasc cu malformaţii, creşte alarmant an de an. PROTEST PUBLIC îndreptat asupra acelor organizaţii de mediu care nu iau nici o atitudine faţă de ceea ce se întâmplă. Ceea ce se distruge acum, nu va mai putea fi refăcut niciodată. PROTEST PUBLIC împotriva cetăţenilor conştienţi de răul care se face, dar care preferă să înghită şi nu să protesteze. Protestul lor i-ar putea ajuta să înţeleagă pe aceia care încă nu-şi dau seama de răul ce se face.
Bai, securila, nu meriti nici un scuipat.
multe minciuni in ecest articol comandat.Intr-adevar ziarul Crisana ma deceptioneaza in ultima vreme.Locuiesc in zona si consider ca fiind necesar podul.L-am votat pe D-l Bolojan si l-asi vota si a doua oara,la fel ca mine si altii.Stiu ca in spatele acestor opuneri pentru pod stau interese mari,nu a locuitorilor riverani....Asa cum si fostul consilier este un bun amic al acelora care-si vad afacerile in pericol prin constructia podului.Pana la urma podul se va construi.
Cat de mare o fi spaga(tul) pentru cei care scriu asemenea articole isterice?