Chiar dacă este dezafectată de ceva vreme, calea ferată dintre localităţile bihorene Dobreşti şi Rogoz ar fi putut fi exploatată începând de anul acesta, după ce reprezentanţii minei de bauxită din zonă s-au arătat interesaţi de acest aspect. Nu mai poate fi vorba însă de aşa ceva, după ce şinele au fost tăiate pur şi simplu de o societate privată, care susţine că are tot dreptul să le demonteze. Acuzat că stă în spatele întregii poveşti este Virgil Capriş, unul dintre candidaţii PNG Bihor la alegerile parlamentare din acest an. Poliţia TF a început urmărirea penală în acest caz, dosarul ajungând pe masa procurorilor beiuşeni.

Angajaţii unei firme aparţinând, se pare, lui Virgil Capriş au început să taie şinele şi să le demonteze săptămâna trecută. Perfect legal, spune fostul candidat al PNG la funcţia de senator, Virgil Capriş, care susţine că a cumpărat calea ferată de la IFET, fosta întreprindere forestieră. Pentru că hoţii au furat deja cantităţi importante de fier, omul de afaceri a decis să valorifice şinele în folosul propriu. „Am cumpărat calea ferată Oradea - Beiuş - Vaşcău de la IFET. Statul, respectiv Căile Ferate Române, nu au fost niciodată proprietarii acestei linii, nici măcar în perioada comunistă. Am vândut porţiunea dintre Dobreşti şi Rogoz ca să valorificăm fierul, pentru că hoţii au furat destul. Poliţia TF a fost, a văzut actele şi ne-a verificat, dar nu ne poate opri. Am documente care atestă că totul este legal şi le pot pune la dispoziţia oricui. Probabil că vom demonta şi în alte zone, pe traseul Oradea - Beiuş, pentru că nu se mai poate reabilita nimic", a declarat Virgil Capriş. Nu toată lumea este însă de acord cu el. „Ceea ce face domnul Capriş este sabotaj. Nu poţi pur şi simplu să tai calea ferată care este proprietatea statului, indiferent de ce spune el. Aşa putem toţi să mergem în Gara Oradea şi să tăiem şinele să le vindem la fier vechi. Gara Dobreşti a fost într-adevăr desfiinţată, însă exista posibilitatea ca, pe viitor, să se încheie un contract cu mina de bauxită din localitate. S-a distrus tot, începând de săptămâna trecută. Într-o ţară normală, orice persoană care s-ar fi apucat să taie şi să ducă la fier vechi o cale ferată era demult cu cătuşele la mâini", a declarat Ioan Marfici, preşedintele CNSLR Frăţia Bihor, unul dintre cei care au sesizat situaţia de la Dobreşti.

Potrivit reprezentanţilor Poliţiei TF, oamenii legii au aflat că şinele sunt demontate joi, tot atunci fiind întocmit un dosar penal în acest caz, pentru distrugere şi semnalizare falsă, potrivit art. 276 Cod Penal. În ciuda celor afirmate de Virgil Capriş, poliţiştii spun că nicio societate comercială nu putea să taie şi să dezmembreze calea ferată, aflată în proprietatea statului. Infracţiunile de distrugere şi falsă semnalizare sunt în competenţa de cercetare a procurorilor, motiv pentru care dosarul a fost declinat magistraţilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Beiuş.