Timp de trei zile, la Hotel Internaţional din Băile Felix, are loc o consfătuire a reprezentanţilor aeroporturilor din ţară cu privire la pregătirea în vederea aderării la Spaţiul Schengen. La întrunire au fost prezenţi şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor, ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, ai Autorităţii Naţionale a Vămilor, respectiv ai consiliilor judeţene care au în administrare aeroporturile.

Cu toate că până la intrarea României în Spaţiul Schengen a rămas mai puţin de un an, majoritatea aeroporturilor româneşti nu sunt pregătite să mai opereze zboruri internaţionale după luna martie 2010. În acest an vor fi finalizate lucrările necesare pentru îndeplinirea criteriilor Schengen la cele patru aeroporturi ale Ministerului Transporturilor, Băneasa, Otopeni, Timişoara şi Constanţa. Dintre aeroporturile administrate de Consiliile Judeţene, doar cel din Cluj-Napoca a fost certificat ca aeroport internaţional conform standardelor Schengen. De asemenea, au mai depus solicitări de evaluare a pregătirilor făcute în acest sens Aeroporturile din Sibiu, respectiv din Baia Mare. Nici Aeroportul din Oradea nu are o poziţie mai privilegiată, deoarece aici, până în prezent, nu s-a făcut nicio lucrare de modernizare. Totuşi, sunt ceva şanse ca acest proiect de extindere a terminalului să demareze în acest an. "Săptămâna viitoare vom posta pe SEAP anunţul pentru selectarea constructorului, care ar trebui ca în noiembrie să demareze lucrările de extindere a Aeroportului Oradea. Pentru realizarea unei noi piste şi a unui nou terminal avem nevoie de 70 milioane de lei. Odată finalizate lucrările, pe Aeroportul orădean vor putea opera 300 de pasageri/oră", ne-a declarat Gheorghe Pasc, directorul general al Aeroportului Oradea. Potrivit acestuia, zilnic, pe Aeroportul Oradea, aterizează 4-5 curse, la care se adaugă alte 3-4 curse charter.