Drumarii au început de trei zile să toarne asfalt peste gropile căscate în carosabil. Două dintre drumurile naţionale care traversează judeţul au prioritate, urmând ca, după finalizarea lor, să înceapă plombările pe alte şosele. Se va lucra inclusiv astăzi, urmând ca activitatea să înceteze în perioada Sfintelor Paşti. Începând de marţi drumarii vor ieşi din nou la plombat.

 

Lucrările de reparaţii pe DN 1 Oradea - Cluj-Napoca şi DN 76 Oradea - Deva au început în această săptămână. Pe tronsonul dintre Aleşd şi Piatra Craiului lucrează două echipe, iar între Ştei şi Oradea, alte trei echipe. "Cele două drumuri au prioritate pentru că sunt drumuri europene intens circulate şi degradate. După sărbători va fi sporit şi numărul echipelor de lucru, iar după finalizarea reparaţiilor ne apucăm de celelalte drumuri naţionale din judeţ", ne-a declarat Ioan Piţurcă, şeful Secţiei Oradea a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj. Conform informaţiilor furnizate de conducerea Regionalei clujene, pentru drumurile naţionale din jurisdicţia ei au fost alocate pentru reparaţii circa 38 milioane de lei. Lucrările de reparaţii sunt executate de un consorţiu de firme condus de UMB Grup Bacău, câştigător al licitaţiei organizate anul trecut de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru o perioadă de patru ani. Şeful secţiei bihorene de la Drumuri şi Poduri ne-a declarat că în această săptămână a fost aprobată începerea lucrărilor de reparaţii şi deocamdată sunt bani suficienţi pentru lucrările de reparaţii. Cât priveşte celelalte două drumuri naţionale şi europene care traversează judeţul, DN 19 Oradea - Satu Mare şi DN 79 Oradea - Arad, ele sunt predate spre reabilitare. Primul drum a fost adjudecat de firma austriacă Strabag AG, sectorul bihorean fiind adjudecat pentru 190 milioane de lei fără TVA, în timp ce un tronson de 104 kilometri dintre Oradea şi Arad este executat de Astaldi SPA (Roma, Italia), pentru 266 milioane de lei fără TVA.