Arhitectul şef nu prea stă în "banca" lui
După ce arhitectul şef al oraşului, Andrei Luncan, a reuşit să-şi impună viziunea personală asupra Corso-ului orădean, stârnind un val de critici pentru forma pe care a căpătat-o zona centrală, vine acum cu o altă propunere, care nu face decât să urâţească şi mai mult spaţiul de promenadă.
Pentru şedinţa ordinară a Consiliului Local Oradea ce se va desfăşura peste o săptămână, Luncan a propus ca frumoasele băncuţe de lemn de curând achiziţionate să fie transformate în spaţiu publicitar. Mercantilismul conducerii Primăriei Oradea depăşeşte astfel orice limită, dorind parcă cu tot dinadinsul să transforme pietonalul orădean într-un kitsch. După folosirea calupurilor de granit gri, catalogate drept "chinezării", arhitectul şef îşi propune acum să transforme Corso într-un imens spaţiu de publicitate, orădenii urmând să fie agresaţi la tot pasul de reclame. Astfel, imaginea pietonalei, şi aşa mult contesată, va deveni şi mai încărcată. Nici combinaţia actuală de pavaj şi băncuţe şi coşuri din lemn nu este dintre cele mai potrivite, iar soluţia arhitectului şef de a împânzi artera pieotanală cu reclame pare şi mai neinspirată. Pentru a-şi atinge scopul, şi-a propus să scoată la licitaţie 33 de amplasamente, spaţiul publicitar ataşat băncilor aparţinând domeniului public. Preţul de pornire al licitaţiei pentru închirierea spaţiului publicitar este de 20 lei/amplasament/lună. Durata pentru care acestea vor fi închiriate este de 10 ani, fiecare participant având obligaţia să prezinte o ofertă pentru toate amplasamentele.
Decizia însă va fi luată de către aleşii locali, care vor trebui să aleagă între o creştere a veniturilor proprii ale bugetului cu 7.920 lei/an şi menţinerea zonei pietonale departe de agresiunea reclamelor...
Comentarii
Nu există nici un comentariu.