Aida se joacă cu casa închisă - Soliştii italieni au sosit la Oradea
Soprana Carmela Apollonio, baritonul Alfio Graso şi tenorul Angelo Forte au sosit la Oradea miercuri, cu două zile înainte de a cânta în faţa publicului orădean. Protagoniştii din Aida, care vin de pe marile scene ale lumii, se pregătesc cu aceeaşi emoţie pentru seara de spectacol, pentru că "arta e aceeaşi, pe scenele mari, sau mici".
Poate cele mai preţioase atribute al marilor artişti sunt modestia, alături de bucuria de a cânta şi de respectul pentru public, indiferent din ce colţ al lumii. Oradea are privilegiul de a găzdui astăzi un spectacol de operă cum nu s-a mai produs până acum în urbea de pe Criş. Pentru că este primul care a fost realizat în co-producţie cu Teatrul Regina Maria, pentru că se bucură de o distribuţie excepţională, pentru că orchestra este adusă tocmai din Cluj (unde instrumentiştii au cântat în spectacolele Operei Române) şi pentru că Aida a fost concepută chiar de Verdi ca o operă monumentală. Orădenii vor avea ocazia de a remarca ce înseamnă o desfăşurare de resurse umane pe scenă: un cor de 35 de persoane, o orchestră de 40-45 de persoane, la care se adaugă personajele principale şi secundare şi figuraţia. Şi mai important, Carmela Apollonio (soprana căreia îi revine rolul titular) şi tenorul Angelo Forte se află pentru prima dată în România şi au acceptat invitaţia de a cânta la Oradea, graţie bunei colaborări cu Agenţia Vox Opera (producător al spectacolului). "Aida este o operă magică, are o magie particulară. Filosofia vieţii şi a iubirii în acesl rol este complet diferită faţă de alte roluri de operă, fie ele şi romantice", a spus Carmela Apollonio. Soprana, figură emblematică a Teatro Alla Scala di Milano, a mărturisit că nu este la prima întâlnire cu Aida în cariera ei, dar de fiecare dată spectacolul este unic. "Toate trăirile, chiar şi la nivel de expresie vocală, se schimbă de la o reprezentaţie la alta", a spus Apollonio. Artiştii s-au arătat bucuroşi că opera este dorită, apreciată (de public) şi adusă în oraşe care nu au o instituţie a lor şi au subliniat că astfel de spectacole, care completează paleta de oferte a unui teatru, contribuie la prestigiul cultural al urbei. Soliştii şi-au arătat şi respectul faţă de publicul lor. "Arta este aceeaşi, indiferent că se întâmplă pe scenele mari sau mici ale lumii", a spus tenorul Angelo Forte. Biletele la acest spectacol au fost epuizate în timp record, aşa cum a subliniat managerul Daniel Vulcu. Chiar dacă în cadrul FITO2014 are loc o singură reprezentaţie, nu este exclus ca în viitor acest spectacol să fie reprogramat.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.