Tramvaie şi autobuze noi Consilierii locali au aprobat, ieri, achiziţia, de către OTL RA, a 10 tramvaie şi 20 de autobuze noi. În acest sens, regia de transport în comun va contracta împrumuturi bancare interne sau externe în euro, valoarea estimată a celor două contracte fiind de aproximativ 5-6 milioane euro, în cazul autobuzelor, respectiv 17-22 milioane euro, în cazul tramvaielor. Mijloacele de transport în comun vor fi cumpărate în urma unor licitaţii, din comisia de evaluare a ofertelor făcând parte, printre alţii, viceprimarul Oradiei, Mihai Groza, şi şeful Direcţiei Economice, Emilian Sala. Cumpărarea vehiculelor a fost justificată prin aceea că 65% dintre tramvaie, respectiv 30% dintre autobuzele din parcul OTL şi-au depăşit durata normală de funcţionare. CLO şi CJ Bihor, asociaţi într-o societate comercială Tot ieri, aleşii locali şi-au dat girul în vederea înfiinţării unei societăţi comerciale pe acţiuni, "SC Oradea - Investiţii Locale SA", având ca asociaţi Consiliul Local şi Consiliul Judeţean. Obiectul de activitate al acesteia este gestionarea unor proiecte investiţionale de dezvoltare, administrarea unor parcuri industriale şi promovarea oportunităţilor de afaceri. Capitalul social al noii entităţi este în valoare de 32.639.900 lei, municipalitatea aducându-şi un aport în natură, reprezentând două terenuri în suprafaţă totală de 161.760 mp, evaluate la 32.313.500 lei, în timp ce Consiliul Judeţean a intrat în "afacere" cu un aport în bani, în sumă de 326.400 lei. Sediul societăţii este situat în Oradea, Piaţa Unirii, nr. 1. Împrumut pentru Electrocentrale SC Electrocentrale Oradea va contracta, în viitorul apropiat, un împrumut de 10 milioane de lei destinat refinanţării altor cinci credite efectuate de regie în anii precedenţi. Motivul pentru care executivul local, împreună cu conducerea regiei, au apelat la această soluţie este întârzierea la plata ratelor şi dobânzilor aferente creditelor externe scadente în luna iunie. Datoria faţă de băncile finanţatoare a fost plătită de către Ministerul Finanţelor şi Economiei în calitate de garant, care percepe societăţii majorări de întârziere de 0,1% pe zi din suma neachitată, estimat la 11.000 lei/zi. Chirie modică pentru Stadionul Municipal Ieri a fost făcut un nou pas spre înstrăinarea participaţiei deţinute de municipalitatea orădeană la Clubul Sportiv FC Bihor. Astfel, a fost aprobată strategia de privatizare şi comisia de licitaţie din a cărei componenţă fac parte viceprimarii Rozalia Biro şi Mihai Groza, Mihai Goidaci, şeful Direcţiei Juridice, Emilian Sala, şeful Direcţiei Economice etc. Articolul care le-a dat bătăi de cap aleşilor locali a fost cel privind viitorul statut juridic al stadionului, al terenului sintetic, natural, dar şi sediul clubului, inclusiv cantina. După îndelungi discuţii, cu toţii au căzut de acord ca viitorul proprietar al clubului să primească în folosinţă, pe o perioadă de 10 ani, cu posibilitate de prelungire, obiectivele menţionate, contra unei sume de 10.000 lei/lună, fără TVA, care va fi actualizată anual, în funcţie de rata inflaţiei. Nu au scăpat de "Drumuri Orăşeneşti"... Mai vechea tentativă a executivului local de a modifica contractul de asociere încheiat cu SC Drumuri Orăşeneşti, în 1999, a fost, ieri, sortită unui nou eşec. Consilierii au solicitat o nouă amânare a acestui proiect, solicitând înfiinţarea unei comisii care să întoarcă pe toate feţele consecinţele unei astfel de hotărâri, mai exact ce anume ar avea de câştigat sau de pierdut municipalitatea în urma ruperii înţelegerii cu SC Drumuri Orăşeneşti. Raportul comisiei va fi supus dezbaterii într-o şedinţă extraordinară a CLO programată pentru data de 9 iulie a.c.