Aeroportul Oradea:amânarea Schengen, bucuria furnizorilor - Mai e mult pânã departe, dar granitu-i pus deoparte
Contrar celor afirmate la finele săptămânii trecute de către preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Radu Ţîrle, lucrările la terminalul Aeroportului Oradea sunt departe de finalizare. Mai mult, abia în aceste zile se va demara procedura de adjudecare a lucrărilor de modernizare a spaţiului pentru public.
La finele săptămânii trecute, Radu Ţîrle, în cadrul lansării unui proiect în domeniul turismului, vorbind despre nevoia de promovare a judeţului Bihor, a amintit faptul că „în luna aceasta este gata terminalul de la Aeroportul Oradea" şi, totodată, că în această săptămâna „vor fi iniţiate discuţii cu BCR pentru contractarea unui împrumut în vederea modernizării pistei". Informaţia venită de la şeful judeţului, care utilizează Aeroportul Oradea destul de des pentru diferite deplasări, părea una sigură. Însă, ieri, după o vizită pe şantierul de la Aeroport, am descoperit că realitatea era cu totul alta. În cursul lunii noiembrie 2010, firma Electrica Service Bucureşti demara lucrările de modernizare a terminalului de la Aeroportul Oradea. În urma unei licitaţii, firma s-a angajat ca, până la 1 martie a.c., să finalizeze noile fluxuri care erau o condiţie obligatorie pentru admiterea în Spaţiul Schengen, valoarea de adjudecare a contractului fiind de 2.107.500 lei, fără TVA. Cum termenul de aderare a României în Spaţiul Schengen a fost amânat, implicit şi predarea investiţiei a fost amânată. Astfel, până la această dată a fost reabilitat etajul I al Terminalului, acolo unde au fost amenajate două camere pentru azilanţi, o sală de tranzit, precum şi birourile Vămii. La parter, în mare, este reabilitat fluxul pentru VIP-uri şi au fost realizate noile recompartimentări. De asemenea, s-a executat o extindere spre exterior a terminalului şi montarea pe faţade a unor plăci de aluminiu, de culoare albastră. În paralel cu această primă etapă de lucrări, cum presiunea predării fluxurilor pentru Spaţiul Schengen a dispărut, s-a decis demararea unor noi lucrări suplimentare de modernizare a terminalului. Astfel, s-a efectuat o achiziţie de granit, în valoare de 310.000 lei, fără TVA, de culoare gri cu care se va placa o suprafaţă de 1.200 mp. Granitul a şi fost furnizat zilele trecute Aeroportului, urmând să înceapă montarea acestuia. O a treia procedură de licitaţie urmează să fie derulată zilele următoare pentru adjudecarea lucrărilor de modernizare şi a holului de acces. Toate aceste lucrări, puse cap la cap, nu au cum să se finalizeze în următoarele 20 de zile, aşa cum lăsa să se înţeleagă preşedintele CJ Bihor. Chiar şi aşa, Aeroportul Oradea este departe de a fi un aeroport modern, în lipsa unei piste adecvate. Ieri, a fost depusă la Instituţia Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Oradea documentaţia tehnică în vederea obţinerii certificatului de urbanism pentru o pistă de 2.100 m.
„Iniţial s-a avut în vedere o pistă de 2.400 m, din considerente economice s-a preferat cea de 2.100 m lungime, fără a afecta posibilităţile de aterizare/decolare a avioanelor de tip C", ne-a declarat Viorel Băican, şef investiţii Aeroportul Oradea. Dacă pista de 2.400 m era evaluată la 31 milioane euro, noua pistă de 2.100 m s-ar încadra într-un buget de 23 milioane euro.
Pista trebuie sa fie pe primul loc in reabilitarea aeroportului ... fara pasageri degeaba cladiri renovate !!!
..trimiteti-ne la Cluj sau Arad sau in alte locuri cat mai indepartate pentru ca de vreo 5 ani NIMENI NU A FACUT nimic pentru aeroportul Oradea. Las' ca se bucura CLUJENII datorita voua! Si sa nu-mi zice-ti ca la ei s-a facut doar pentru ca au fost pompati bani de la centru! Aeroportul e asa de ANI MUUUUUUULTI DEJA!!
Aeroportul Oradea ar trebui sa fie prioritatea numarul 1 pentru judetul nostru.