Aseară, în Lotus Center Oradea, a avut loc "Gala diplomelor", ocazie cu care tinerii absolvenţi ai Facultăţii de Arte Vizuale din Oradea, specializarea Modă, şi-au prezentat lucrările de licenţă în Design vestimentar, coordonator de specialitate al colecţiilor fiind desiner Amalia Judea, alături de lect. univ. Mihaela Tătulescu - la tapiserie, respectiv lect. univ. Hollo Borna, care s-a ocupat de specializarea imprimerie.

 

Tinerii absolvenţi au adus în faţa publicului consumator de artă colecţii dintre cele mai diverse, de la colecţii pret-a-porter până la vestimentaţie de spectacole, unele ducând chiar spre "cinetica" textilă. "Parfum Floral", colecţia propusă de Lidia Tripon, se adresează femeilor care se simt tinere şi vor să iasă din anonimat prin unicitatea vestimentaţiei, în vreme ce colecţia semnată de Popa Szolt, "Egoista", este destinată femeii dramatice, elegante şi misterioase. Suzzana Buna a impresionat cu colecţia ei, "Origami". "Dacă mi s-a dat ocazia să realizez o operă de artă în varianta soft (textil), de ce să nu înclin balanţa în favoarea mea prin crearea unor ţinute excentrice şi grafice care să mă reprezinte, care să exprime în totalitate viaţa mea de când eram copil şi până azi, când mi-am îndeplinit cel mai mare vis al copilăriei?", mărturiseşte artista. Prin colecţia sa, "La guerre interieur", Natalia Mihoc aduce în actualitate femeia luptătoare, cea care ajunge să conducă, femeia lider, în vreme ce colega ei, Elena Spac, propune o colecţie îndrăzneaţă, "Sad Clown", marcată de culori tari şi volume exagerate, punctul de pornire fiind vasta tematică a clovnilor care a inspirat numeroşi artişti plastici, pictori şi designeri vestimentari. Colecţia "Loly-pop", semnată de Torok Andreea, este o reabordare a anilor 60, aducând în scenă o tânără adolescentă veselă, extrovertită, căreia îi plac jocul şi culorile, libertatea de a se manifesta aşa cum simte fără teama de a fi judecată.

 

Ţinutele au fost prezentate de fermecătoarele modele de la Agenţia Amalia Judea Art& Fashion, care au reuşit să se transpună, cu succes, în pielea personajelor propuse de tinerii designeri în colecţiile lor.