Vineri, 8 mai, după orele de curs, la Şcoala cu clasele I-VIII "Miron Pompiliu" din Ştei, s-a desfăşurat o amplă acţiune ce se înscrie în cadrul proiectului "Europa copiilor 2009", dedicată Zilei Independenţei României, Zilei Europei şi, nu în ultimul rând, Zilei Victoriei.

Sub îndrumarea directoarei unităţii de învăţământ Maria Georgeta Muşet, consilier educativ, a institutoarei Ileana Tomescu, a prof. Ema Popa, Ştefana Mihuţa, Mihaela Teaha şi Ioana Laza, elevii din clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a au fost împărţiţi în opt echipaje compuse din trei membri fiecare, fiecare echipaj având de prezentat portofolii despre diferite state membre ale Uniunii Europene. Ţările care au constituit subiectul portofoliilor au fost alese prin tragere la sorţi, respectiv: Ungaria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Belgia, Cehia şi Polonia. Fiecare echipaj s-a pregătit pentru statul care i-a fost repartizat, punctând următoarele: denumirea oficială a statului, capitala, poziţia geografică, localizarea pe hartă, vecinii statului, populaţia predominantă, limba oficială, moneda de circulaţie, steagul şi semnificaţia culorilor, precum şi anul în care a devenit membru UE. Prin proiecţii video au fost prezentate cele mai importante clădiri, dar şi personalităţi marcante din diverse domenii. S-au prezentat, de asemenea, anumite obiceiuri. Ba chiar au fost interpretate cântece şi dansuri tradiţionale. Unul dintre momentele care s-au bucurat de un succes deosebit a fost cel al artei culinare, unde elevii şi-au prezentat măiestria în cunoaşterea bucătăriilor statelor prezentate, iar juriul, alcătuit din Ema Popa, Ştefana Mihuţa, Andreea Dumbravă, Rodica Haidu şi Mihaela Teaha, a fost pus dificultate, deoarece toate preparatele au fost delicioase, fapt remarcat, de altfel, şi de asistenţa care a gustat din ceea ce au pregătit micii bucătari.
Pe fundalul imnului Uniunii, profesoara de istorie Ioana Laza a făcut o amplă expunere a Zilei de 9 mai, prin tripla ei semnificaţie, iar curiozitatea elevilor, prin întrebările puse, a avut darul de a întregi bagajul lor de cunoştinţe.