Se combat fraudele: Imprimeria Naţională a introdus, de la jumătatea acestei luni, noi modele pentru banderolele utilizate la marcarea băuturilor alcoolice, printre elementele noi aflându-se şi inscripţionarea litrajului, a declarat, ieri, directorul general al companiei, Dan Docan. Noua modalitate de tipărire a litrajului este progresivă, în paşi de câte 500 de mililitri, de la cantitatea de 0,5 litri până la 10 litri. Pînă la 15 noiembrie, marcarea litrajului se făcea în doar două variante, până la 500 de mililitri şi, respectiv, peste acest volum. Potrivit lui Docan, modificarea a fost solicitată chiar de către producătorii de băuturi alcoolice, pentru a combate fraudele. Astfel, unele firme livrau butelii cu volum de 3-5 litri, dar susţineau că au livrat recipiente de 0,5 litri până la un litru, şi îşi justificau afirmaţia prin numărul banderolelor utilizate. Măsura a fost aprobată de Ministerul Finanţelor Publice şi agreată de asociaţia patronală de profil Garant, printr-un protocol încheiat cu Imprimeria Naţională. Desenul, elementele de securitate şi cernelurile folosite pentru tipărirea banderolelor au fost, de asemenea, modificate. La începutul anului viitor, Imprimeria intenţionează să introducă pe banderole o inscripţie privind tăria alcoolică (exprimată în grade Dall). Un alt element nou va fi înserierea banderolelor şi personalizarea lor prin tipărirea numelui firmei cu drept de marcare.